Jeg har akkurat fjernet en gammel slitt hjørnevask på gjestetoalettet og skal i stedet sette opp en ny. Den gamle vasken var montert med bolt, men da jeg tok den ned, ble jeg overrasket over at det kun satt bolt i den ene veggen. I den andre var den i stedet festet med mollyplugg. Den nye vasken skal også festes med bolt, men de nye boltene må sitte litt lenger inn mot hjørnet for at det skal fungere. Mollyplugg blir vanskelig fordi det ikke er plass til å komme til for å skru under vasken. Med bolt løser det seg fordi man da strammer med fingrene og deretter med skiftenøkkel.

Men går det an å feste bolt i gipsvegg på noe vis? Jeg er usikker på om det finnes OSB eller lignende bak gipsen.

Hva er det du tenker ville blitt et problem med mollypluggen nå? De har som oftest metrisk gjenge så du kan erstatte den medfølgende skruen med passende skrue.

R RiKr skrev:
Hva er det du tenker ville bli problemet med mollypluggen nå? De har som oftest metrisk henge så du kan erstatte den medfølgende skruen med passende skrue.
Mener du at det finnes bolt som går å sette i en mollyplugg?

AJ82 AJ82 skrev:
Mener du at det finnes bolt som går å sette i en mollyplugg?
Ja, gitt at "Bolten" Har korrekt gjenge

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.