Hei!
Vi har i dag en garasje fra björklidens materialhandel, bygget i 2004 med slagporter.
Disse vil vi avverke da de kiler om høsten og vinteren og er generelt dårlige og utette.
På Bauhaus har de tilbud på garasjeport for 9995, hvit med automatisk åpning via fjernkontroll.
Klarer en normalt hendig person å montere denne med alt hva det innebærer (ekskl el-tilkobling) eller er det verdt de 4500 kr som Bauhaus vil ha for å montere den?
Jeg har bygd en del innervegger, terrasser, montert dørkarmer osv osv så jeg har ikke tommelen i hånden så å si. Men visse typer installasjoner pleier man å spare masse på å ansette proffer, akkurat fordi det er kronglete å gjøre selv. Er denne jobben en av dem?
Persienner mellom vindusglassene er eksempel på ting jeg absolutt ansetter folk til, detaljarbeid som må bli perfekt for å fungere bra.
/S
Vi har i dag en garasje fra björklidens materialhandel, bygget i 2004 med slagporter.
Disse vil vi avverke da de kiler om høsten og vinteren og er generelt dårlige og utette.
På Bauhaus har de tilbud på garasjeport for 9995, hvit med automatisk åpning via fjernkontroll.
Klarer en normalt hendig person å montere denne med alt hva det innebærer (ekskl el-tilkobling) eller er det verdt de 4500 kr som Bauhaus vil ha for å montere den?
Jeg har bygd en del innervegger, terrasser, montert dørkarmer osv osv så jeg har ikke tommelen i hånden så å si. Men visse typer installasjoner pleier man å spare masse på å ansette proffer, akkurat fordi det er kronglete å gjøre selv. Er denne jobben en av dem?
Persienner mellom vindusglassene er eksempel på ting jeg absolutt ansetter folk til, detaljarbeid som må bli perfekt for å fungere bra.
/S
Hjalp kusinen med å montere en garasjeport, har montert en tidligere på jobben. Det er litt pirk og noen deler, men hvis du har en god beskrivelse er det nok ikke noe problem. For hans del var det vanskelige å få en god innfesting i hans leca vegger, men det gikk og fungerer bra ennå i dag. Det var trøbbel med innstilling av sliden som drar opp dør lamellene, men det viste seg at noe var ødelagt i styringen så han fikk en ny. Ellers var det som meccano, bare litt større. Var det en hel port som de hadde på bauhaus eller lameller som går opp i taket?
Mvh Putte
Mvh Putte
Hei!ByggPutte skrev:Hjalp kusinen med å montere en garasjeport, har montert en
før på jobben.
Det er litt pirk og en del deler, men har du med en bra beskrivelse
er det sikkert ikke noe problem.
For hans del var det vanskelig å få en bra innfestning i hans leca
vegger, men det gikk og fungerer bra ennå i dag.
Det kranglet med innstilling av sleden som drar opp dør lamellene,
men det viste seg at noe var ødelagt i styringen, så han fikk en ny.
Ellers var det som byggesett, bare litt større.
Var det en hel port som de hadde på bauhaus eller lameller som går
opp i taket?
Mvh Putte
Det er med lameller, virker å være en vanlig type, ser flere i nabolaget som har slike. Den var med i den siste reklameavisen fra Bauhaus, dessverre ser det ikke ut til å finnes noen nettside med deres produkter jeg kan referere til.
Jeg antar at jeg skal fjerne den gamle slagporten med karm, siden får man vel bare lage rammen så den nye rammen får plass, så takskinnene og motoren samt el. Forhåpentligvis blir denne porten tettere enn de gamle tredørene.
Visse ting krever jo som kjent millimeterpresisjon for å fungere, og generelt sett pleier amatører rådes til å ikke montere dem selv, spørsmålet er om denne faller innenfor den kategorien...
Grundstött
· Halland
· 28 345 innlegg
steve5432, det skal nok ikke være noen problemer.
Du skal skru fast et par skinner med grei presisjon og så sette inn og koble sammen "portbladene".
Ingen high-tech direkte.
Ta det bare rolig og forsiktig.
På min forrige port sto det på pakken "Installs in 30 minutes or less".
Etter to måneder var jeg ferdig med et utmerket resultat.
Så start i god tid før snøstormene
!
Du skal skru fast et par skinner med grei presisjon og så sette inn og koble sammen "portbladene".
Ingen high-tech direkte.
Ta det bare rolig og forsiktig.
På min forrige port sto det på pakken "Installs in 30 minutes or less".
Etter to måneder var jeg ferdig med et utmerket resultat.
Så start i god tid før snøstormene
Kjøpte man den tilpasset på bauhaus?
Gjør man det selv så er det bare å ta det rolig så går det bra.
Jeg mener at det elektriske ikke var noe stort problem
for det var stikkontakt.
Vi holdt på en lørdag i rolig tempo.
Mvh Putte
Gjør man det selv så er det bare å ta det rolig så går det bra.
Jeg mener at det elektriske ikke var noe stort problem
for det var stikkontakt.
Vi holdt på en lørdag i rolig tempo.
Mvh Putte
Hei!ByggPutte skrev:
Jeg vet ikke om den er målsydd, det står ingenting om det i avisen.
Får sjekke opp det så den ikke blir for stor, litt kjedelig å begynne å sage i veggen. Da regel jeg heller.
/S
Jeg har jobbet hele helgen med å installere en billig takskjutport. Mye småarbeid og dårlige monteringsanvisninger (billig port som sagt). Jeg har dessuten for lavt under taket egentlig og prøver å modifisere porten så det skal gå likevel. Jeg er ikke ferdig ennå 
Klikk her for å svare
