Hei!

Jeg har boret et 13mm hull for å sette inn en mollyplugg og ser nå at det ikke er luft på innsiden, men tre, antagelig en masonittplate. Min tanke var da å bruke dobbelmolly, men kan det bli problemer hvis det ikke er "luft" etter 26mm? Det vil være maksimalt ca 3 kg belastning på denne hyllen.

Dette skjer i en mellomvegg i en leilighet bygget i 71, målet er å sette opp en stringhylle. Hullet må gjøres akkurat på dette stedet, skal jeg sparkle igjen og skru med bare skrue?

Takk for hjelpen:)

Peter

• Bilde av et 13mm hull i vegg for montering av mollyplugg, med synlig trefiberplate bak. Det er usikkerhet rundt bruk av dobbelmolly.
  • Et 13 mm hull i en vegg, nær en dørkarm. Veggen er malt hvit og kan inneholde en massonitplate bak overflaten.
Ja, en Molly får du ikke inn der. Sparkle og kjør med vanlig skrue som når inn i treet. Test imidlertid først allerede nå med en skrue så du ser om det er tre bak masoniten, ellers holder det ikke.

Stor takk RB. Det kan være en regel jeg har støtt på innser jeg, da det ser mer ut som tre enn massonit. Prøveskrur og ser.

• Liker
ricebridge
  • Laddar…
Borr gjennom det hullet du har og mål deretter tykkelsen på veggen, du skal jo uansett sparkle igjen det.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.