2.798 lest ·
4 svar
3k lest
4 svar
Minste dimensjon på bjelkelag for lyddemping.
Vi har akkurat fått på en overetasje på vår villa. Vi har bygget en 195 bjkl 30cc og ønsker å få skikkelig god lydisolering i to av rommene (soverom i første etasje og oppholdsrom i den nye overetasjen).
Jeg vurderer å frikoble et ekstra bjelkelag under det nye, tenker at jeg kan legge markplate i det kraftigere øvre og type celleplast i det nedre. (for å få forskjellige egenskaper) Noen tanker og ideer?
Spennvidden er 450 cm som mest. Klarer jeg meg med 95 regel 60 cc i bjelkelaget (bærer kun gips og celleplast eller tilsvarende?)
Jeg vurderer å frikoble et ekstra bjelkelag under det nye, tenker at jeg kan legge markplate i det kraftigere øvre og type celleplast i det nedre. (for å få forskjellige egenskaper) Noen tanker og ideer?
Spennvidden er 450 cm som mest. Klarer jeg meg med 95 regel 60 cc i bjelkelaget (bærer kun gips og celleplast eller tilsvarende?)
450cm spennvidde? Det blir nok en bra tromme av det. Tror ikke 95 regel duger hvis du skal ha slett gipstak, det vil sprekke.zeltber skrev:Vi har akkurat fått på en overetasje på vår villa. Vi har bygget en 195 bjkl 30cc og skulle ønske å få skikkelig bra lydisolasjon i to av rommene (soverom på inngangsplan og oppholdsrom i nye overetasjen).
Jeg vurderer å frikoble et til bjelkelag under det nye, tenker at jeg kan legge markplate i det kraftigere øvre og type celleplast i det nedre. (for å få forskjellige egenskaper) Noen tanker og ideer?
Spennvidden er 450 cm som mest. Klarer jeg meg med 95 regel 60 cc i bjelkelaget (bære kun gips og celleplast eller tilsvarende?)
Er det trinnlyd du vil bli kvitt er nok din løsning den beste, men det krever jo veldig mye plass. Annet lyd er 2 andre ting de viktigste. Lufttett og tunge materialer (gulvgips eller flytesparkel), forsegle alle skjøter så det blir helt lufttett.
Klikk her for å svare