Vi har en åpning i gjerdet på drøyt 4m der vi hadde tenkt å sette en grind. Helst vil vi ha både en større grind med to deler til bilen og en liten som man bruker med sykkel eller om man bare går inn. Forslaget er slik: Om man regner med 100x100-stolper: stolpe, 3m bilgrind, stolpe, 70 cm grind, stolpe. Jeg har stått der så lenge og fundert på om det kommer til å fungere eller om grindene blir for smale. Innkjørselen er i rett vinkel til gaten så man må jo til en viss grad svinge inn i innkjørselen. Jeg har prøvd med en midlertidig stolpe og det funker akkurat, men blir likevel litt usikker.
Så mitt spørsmål: Er det noen som vet hva man pleier å ha for bredde på "vanlige" bilgrinder eller er det noen som har erfaring med en ganske smal grind der man svinger inn og hvordan fungerer det?
Så mitt spørsmål: Er det noen som vet hva man pleier å ha for bredde på "vanlige" bilgrinder eller er det noen som har erfaring med en ganske smal grind der man svinger inn og hvordan fungerer det?
Jeg har en dobbeltgrind, der man normalt åpner den ene halvdelen for å kjøre inn med bilen. Grindhullet er ca 2,4m, men da er grinden 45° mot gaten, så man trenger ikke å svinge noe i selve innkjørselen. Det går an å kjøre inn uten problemer, men jeg ville ikke hatt det smalere.
Tenk også på at hengsler og lås tar bort en del av bredden. Dessuten stikker de ut og truer med å ripe opp lakken.
Tenk også på at hengsler og lås tar bort en del av bredden. Dessuten stikker de ut og truer med å ripe opp lakken.
Klikk her for å svare