24.242 lest ·
30 svar
24k lest
30 svar
Min leietaker har limt tepper på veggene. Hjelp!
Unnskyld latteren, men når jeg spurte utleieren for leiligheten datteren bor i om vi kunne tapetsere om, var svaret at det gikk bra, vi fikk bare ikke male taket svart!M Mikael_Swe skrev:
Men med slike vegger ville det nok uansett blitt litt dårlig stemning...
Lei en Giraff, sier jeg også.
Du trenger bare giraffen 1 dag etter du sparklet ferdig.
Tenkte du å gjøre jobben selv eller?
Er det lo fra teppet som har festet seg på veggen på grunn av limet?
Jeg ville nok testet en grønn scotch svamp og varmt vann, forsøkt å gni bort loet og med litt flaks limet.
Men antagelig får du ikke bort limrestene da de sikkert har brukt ekte gulvlim og kammet ut.
Sparkle 2 ganger etter du har skrubbet.
De som skriver "riv ned gipsen og gips om" misset nok når du skrev billigste og enkleste måten.
Edit: verdt å teste slipemaskin for å slipe ned limet! Men da ville jeg nok heller tatt en håndsliper i stedet for en giraff, den vil nok bite og slipe bedre.
Mvh maleren
Tenkte du å gjøre jobben selv eller?
Er det lo fra teppet som har festet seg på veggen på grunn av limet?
Jeg ville nok testet en grønn scotch svamp og varmt vann, forsøkt å gni bort loet og med litt flaks limet.
Men antagelig får du ikke bort limrestene da de sikkert har brukt ekte gulvlim og kammet ut.
Sparkle 2 ganger etter du har skrubbet.
De som skriver "riv ned gipsen og gips om" misset nok når du skrev billigste og enkleste måten.
Edit: verdt å teste slipemaskin for å slipe ned limet! Men da ville jeg nok heller tatt en håndsliper i stedet for en giraff, den vil nok bite og slipe bedre.
Mvh maleren
Er limet ”mykt” eller hardt ? Er det vanlig gulvlim er det ofte litt elastisk og ikke å anbefale å hverken forsøke å sparkle over eller forsøke å slipe, sparkelen vil trolig sprekke med tiden og sliper du vil det ikke skje mye.M Mikael_Swe skrev:
Er det mykt skulle jeg gå på med en skarp sparkelspade og forsøke å skrape rent før jeg bredsparklet.
Men ellers rotgips 100kr/skive burde bevege seg om 3-400kr i det rommet, så er veggen som ny. Tar vel kanskje 1-2h å montere om man er normalhendt, visst at man taper 6mm av rommet men det føles forsumbar.
Sist redigert:
Det finnes ingen billige måter hvis det skal bli bra. Ta Rullspackel, det beste som har skjedd siden skivet brød. Etter du finner ut hvordan det gjøres, går det lynraskt sammenlignet med "vanlig" bredsparkling. Så se over overflaten, bruk renoveringstapet på sparkelen, den grove typen, om det trengs. Blir kjempebra. Dessverre kostet det mye.M Mikael_Swe skrev:
Har gjort samme feil med en dyrere renoveringstapet i stuen. Så ingenting i begynnelsen, men nå når alt har tørket og satt seg, vises de fleste skavanker likevel, som f.eks. skjøteremmene.. Må fortsette å øve på bredsparkling...K Kardan79 skrev: