Hei på dere,
Jeg har bestemt meg for at jeg har lest et sted om stendere som kan spennes opp mellom tak og gulv for på slik måte å kunne bygge et rom uten å ødelegge gulv og tak med fastskrudde stendere. Etter noen år når man vil fjerne rommet igjen så går det enkelt ved at man da demonterer veggene og løsner stenderne.

Er dette et konsept som noen kjenner igjen og kan tipse meg om hvor man kan lese mer om? Typ leverandørs hjemmeside. Er det noen som har bygget med denne teknikken og kan fortelle om erfaringer?

Takk
Stefan

Har man bare tak og gulv som tåler trykk så er det vel bare å bygge med lekter som er litt for lange så man må presse dem på plass mellom tak og gulv lekt. Kan man deretter sette iaf en side mot en vegg så kan man jo skru den lekter i veggen. Gjetter at det burde være lettest å klemme fast trelekt da den føles mer stabil før gips er på plass.

Bodde for øvrig i en leilighet for en masse år siden der nesten alle vegger kunne flyttes ved at de var presset mellom tak og gulv med skrue opp mot taket.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.