Holder på å totalrenovere huset.

I kjelleren tenkte jeg å fikse en midlertidig vaskekjeller siden jeg ikke har tid til å prioritere dette. Tanken var å smelle på litt hvitmaling for å friske opp alt litt. Pille litt på pussen og 3 timer senere er nesten all puss borte, det satt veldig løst...

Spørsmålet er nå om det er greit å male på dette for å senere pusse veggene på nytt? Det er jo litt slitsomt om man må legge masse energi i en senere fase for å fjerne malingen man la på. Har for øvrig kjøpt hvit silikatmaling for formålet (samt noe "binder" som man påfører først).

Alternativet er å ikke gjøre noe men det drysser jo en del fra veggene så det er ikke så populært...

Alternativ 3.... gjøre veggene riktig fra starten av men... har jo ikke riktig tid til det...

Ingen??

Om det drysser fra veggene må du jo gjøre noe med det før eller senere. Du kan jo male nå så det slutter å drysse, men det betyr jo ikke at underlaget gir tilstrekkelig feste for et nytt pusslag etter hvert. Men min amatørmessige gjetning er at det går utmerket å pusse på en silikatmalt fast overflate.

Ok jeg tenker jo ta bort så mye løst som mulig og deretter male på bare... et eller annet sted gir man seg vel men som det er nå så er det lett å få bort mer bös

Jeg hadde gjort så, men så før jeg pusset opp på ordentlig hadde jeg gått over veggen med passende verktøy igjen og skrapet bort løs maling og bös.

Jeg hadde ikke brukt noe tid på å male vaskerommet i det hele tatt. Fokuser på den øvrige oppussingen i stedet. Deretter tar du vaskerommet når det blir tid for det.

Hvis du nå likevel skal pusse opp veggene om et år (eller når det nå blir aktuelt) så er det jo helt bortkastet, etter min ringe oppfatning.

Så i en annen tråd at det tydeligvis er en dårlig idé å pusse på noe som er malt med silikatmaling.

M
Jeg synes det er en dårlig idé å pusle med noe som er malt med farge i det hele tatt.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.