Er ikke selv kjent med denne arbeidsmetoden, men er ikke redd for å prøve noe nytt
Har et innredet loft med brutale sprekker i taket mellom tretexplatene som sitter der, skulle gjerne satt opp renoveringsgips, men innrammingen ser ikke ut til å være av denne verden. Først tenkte jeg å tapetsere glassfibervev og helsparkle for å forsterke og unngå fremtidige sprekker, men har nå hørt om microlit som tydeligvis ikke trenger å sparkles etter montering....fortell mer den som vet!
Ja, er enig med chris47 - microlitveven er veldig tynn så det må være jevnt og fint under. Men overflaten blir perfekt. Finnes en bra og billig tak/grunnmaling på Coop for under 200kr (10 liter). Jeg har imidlertid bare brukt den som grunnmaling.
Hei.
Har akkurat gjort det du snakker om. Hadde et trøtt tak med takgipsskiver og stygge skjøter. Resultatet ble strålende.
Men jeg er enig med de andre. Klafse på med rikelig med lim i taket før du setter microliten. Den suger skikkelig og det er ganske slitsomt å legge inn nytt lim der det har blitt for lite. Når jeg så skulle rulle på malingen sa det bare slurp. Helt inntrukket rulle rakk til noen meter maling, en rulles bredde!!
Men man må gjøre sparkeljobben like nøye uansett. Så det blir jevnt og fint før man legger opp duken.
/Gunnar
Har akkurat gjort det du snakker om. Hadde et trøtt tak med takgipsskiver og stygge skjøter. Resultatet ble strålende.
Men jeg er enig med de andre. Klafse på med rikelig med lim i taket før du setter microliten. Den suger skikkelig og det er ganske slitsomt å legge inn nytt lim der det har blitt for lite. Når jeg så skulle rulle på malingen sa det bare slurp. Helt inntrukket rulle rakk til noen meter maling, en rulles bredde!!
Men man må gjøre sparkeljobben like nøye uansett. Så det blir jevnt og fint før man legger opp duken.
/Gunnar
Høres bra ut!Guppi skrev:Hei.
Har akkurat gjort det du snakker om. Hadde et slitent tak med takgipsskiver og stygge skjøter. Resultatet ble strålende.
Men jeg er enig med de andre. Smør på godt med lim i taket før du setter mikroliten. Den suger skikkelig og det er ganske slitsomt å måtte tilføre mer lim der det har blitt for lite. Da jeg senere skulle rulle på maling sa det bare slurp. En helt inntrukket rulle holdt til omtrent en meter maling, en rulles bredde!!
Men man må gjøre sparkelarbeidet like nøye uansett. Slik at det blir jevnt og fint før man slenger opp duken.
/Gunnar
Hvor kjøpte du den?
Kanskje noen produktlinker å anbefale!
Klikk her for å svare