13.795 lest ·
23 svar
14k lest
23 svar
Metallregler eller tre i kjeller?
Side 1 av 2
OK. 50/50 således 
Jeg kanskje skulle forklare litt nærmere. Man kanskje er homsig, men kjelleren er helt i stein, mellomvegger i tegl og ment som hovedsakelig lagringsplass, vaskerom og syrom. Veggen det er snakk om er en ca 1,5m bred avdeler som skal holde bl.a. en strømbryter. Gulvplaten har gulvvarme.
Man er jo så bekymret for fukt/mugg
Jeg kanskje skulle forklare litt nærmere. Man kanskje er homsig, men kjelleren er helt i stein, mellomvegger i tegl og ment som hovedsakelig lagringsplass, vaskerom og syrom. Veggen det er snakk om er en ca 1,5m bred avdeler som skal holde bl.a. en strømbryter. Gulvplaten har gulvvarme.
Man er jo så bekymret for fukt/mugg
Mm, jeg mente jo at du skal mure/limme opp dine skillevegger istf å sette opp dem med lekter. For eksempel med multiplatten fra HHcelcon. Virker å være en utmerket løsning om man er redd for fukt og mugg...
Skal du sette en bryter er det bare å hakke, frese og sparkle.
Skal du sette en bryter er det bare å hakke, frese og sparkle.
Jeg henger meg på ovenstående fundering rundt stålprofiler med en til fundering.
Hvordan fester man gipsplatene på stålprofilene?
Limer man direkte på eller setter man trestender mellom stålprofil og gipsplate og skrur fast gipsen i trestenderen.
Hvordan fester man gipsplatene på stålprofilene?
Limer man direkte på eller setter man trestender mellom stålprofil og gipsplate og skrur fast gipsen i trestenderen.