Skal dra og kjøpe litt trevirke og kommer til å måtte kappe for å få det inn i bilen. Vet at man kan låne en sag, men det er jo kjedelig når det blir mye å kappe. Er det noen som vet hvordan de pleier å stille seg til å bruke medbrakt batterisag enten inne ved sagstasjonen eller ute på parkeringsplassen?

Har du bare betalt for virket får du sage av det så mye du vil

• Liker
Festlund og 2 andre
  • Laddar…
Ingen problem.

Rickard.
Jeg tror ikke det er veldig populært å begynne å masseprodusere innendørs uten avsug, men med litt logikk og hensyn har ingen noensinne sagt noe til meg tidligere.

• Liker
Papperspappan
  • Laddar…
W whiteout skrev:
Skal avgårde og kjøpe litt trelast og må kappe for å få det inn i bilen. Vet at man kan låne en snekkersag men det er jo kjedelig når det blir mye å kappe. Er det noen som vet hvordan de vanligvis stiller seg til å bruke egen medbragt batterisag enten inne ved sagstasjonen eller ute på parkeringsplassen?
Du får til og med ta med egen bil....😎

• Liker
  • Haha
  • Elsker
Golvgubben og 4 andre
  • Laddar…
Sage på parkeringsplassen. Noen steder har sagbord utendørs, noe som er bra for sikkerheten, ellers fungerer det å låse hjulene på en vogn og bruke som støtte.

• Liker
whiteout
  • Laddar…
Hvordan har stedet stilt opp sagbordet med tilhørende sløv bakksag?

På et sted som f.eks. Bauhaus drive through der de ofte står på utsiden hvor man kun kan komme etter man har betalt, så gir alle fullstendig blaffen i hva du gjør. Risikoen er snarere at fyren ved siden av som vil unngå den sløve bakksagen vil låne maskinen din.

På andre steder ville jeg anbefalt å spørre, og da er det stort sett greit. Sist på Beijer hadde jeg med meg sirkelsagen og spurte siden sagstasjonen var før den naturlige betalingspunktet. Selv om de var greie muntlig, fikk man blikk som om man var en idiot fra andre enn den jeg snakket med, så helt vanlig var det åpenbart ikke. Det skal nevnes at de ikke hadde en egen kappstasjon, så det var ikke snakk om å spare på deres avgift.

RoTe
De fleste vil vel også måle opp ikke-kappet treverk, og noen ganger er det jo umulig å få inn f.eks. byggplater i bilen uten å sage osv... Jeg gruer meg alltid til å dra til trelastlageret, spesielt når jeg bare skal ha en mindre mengde så jeg ikke vil ha tilhenger.

Jeg har aldri hatt problemer med å kutte med min egen trådløse sag. Jeg har alltid feiet opp sagflisen hvis de ikke har et sted å kutte. Karl Hedin har en elektrisk kapp- og gjærsag for kunder.

• Liker
whiteout
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.