Hei,
Har rammet og det ble som det ser ut på bildet.

Mitt spørsmål:
Skal man ha kortlinger ved kantene, som det røde, eller holder det som jeg har gjort?

Takk for alle svar.

• Bilde av regler med avstander på 50cc og 45cc, rød pil peker mot kanten for å spørre om behovet for kortlingar ved kanten.
AXS
Vi vet ikke hva du skal gjøre, så det blir vanskelig å svare på...

sry, det skal opp plywood og så gipsplate, det er til kjøkkenet.
Det var betong under, så reglet.

Takknemlig for svar

Gulv mao?

Plywood og gips er en litt uvanlig løsning men hvis man sammenligner med gulvspon som antakeligvis er mer stabilt, så skal det være kortle ved veggene i henhold til instruksjonene.

Tja? jeg tror det er en vegg, plywood + gips høres ut som en vegg synes jeg. Men fortsatt er informasjonen utilstrekkelig.
Som sagt vegg eller gulv?
Om vegg, hva så? skal du henge opp skap? skal det sitte fliser på veggen? eller fliser på gulvet?

dumme meg, sry for så dårlig info.

Det er en vegg, kjøkkenskap skal henges opp på veggen.
Så fliser osv på gipsplaten osv.

Takknemlig for alle svar.

Hvorfor regel isf?

Hmm, har du bygget en ny vegg, eller lekt ut en gammel, og er tegningen riktig vei, dvs sitter lektene vertikalt eller horisontalt? Mest nysgjerrig. jeg hadde brukt kortlekter uansett..

Kjøkkenskap antar jeg du mener? ;) Om jeg skulle flislagt veggen så ville jeg ha lagt lekter selv om det bare er en kjøkkenvegg, alt for at det ikke skal bevege seg mer enn nødvendig.

Bygger ut en vegg for å ha en ny jevnere overflate og for å kunne trekke om kabler bak det, til lamper osv.

Det er horisontalt rammet inn, som det ser ut på bildet..

Takk for alle svar.

For å gjøre det vanskelig for deg, så hadde jeg hatt kortlat bak alle plateskjøtene...

Litt rart med horisontale lekter..

Kortla i plateskjøtene og forskyv gipsen en halv platebredde i forhold til plywooden.

Du mener, man legger ikke plywood og gipsplatens skjøter på samme sted?

Spiller det noen rolle om man legger platene vannrette eller loddrette??

Nja, spiller rolle.. vanlig er å legge en regel mot gulv, og en mot tak, deretter regel stående derimellom, med cc-avstand tilpasset for de platene man har tenkt å bruke, på den måten slipper man kortla i det hele tatt.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.