går det om man lakker overflaten?

har behov for et bord som er 120x130cm, skal være målsydd for et rom...

viktig at det er 120 dypt siden jeg har en fet 22" crt skjerm som jeg vil beholde :/

Visst går det!
Sitter selv og skriver på et slikt skrivebord. Fest det ordentlig og sørg for å ha bra understel. Regn med å måtte male et par ganger for å få en fin overflate. Jeg har et par skjermer, skanner, skriver og en del papir- og bok-hauger, og bordet har ikke knekt... ennå i alle fall ;)

kommer lekte opp det mot både kort- og en langside

derav mine uvanlige mål (det er som et lite hjørne)

tykkelse på plate? 20mm+ antar jeg man bør ta?

vurderer biltemas hobbyfarge, primer... så metallicblå... til slutt klarlakk?

(edit) vurderer også å frese ned og sette et glassplate akkurat der man sliter mest, overkill kanskje?

Jeg limte/skrudde sammen to 22mm plater og sagde meg et formtilpasset skrubord. Fikk aldri malt/lakkert før det var på tide å flytte, men det gikk bra likevel.

Minst 20mm.. Jeg tror at Mattias idé var bra hvis du skal få bordet til å holde lenge. Og det går sikkert å bruke uten behandling også, men det blir stygt og flekkete hvis du sitter der mye (jeg jobber ved datamaskinen "alltid").

Metallic lakken tror jeg på! Fresingen kan bli super-stilig, så hvis du har tid til overs, hvorfor ikke... ;)

Ceja skrev:
Minst 20mm.. Jeg tror Mattias' ide var bra om du vil at bordet skal vare lenge. Og selvfølgelig går det an å bruke det uten behandling men det blir stygt og fettete hvis du sitter der mye (jeg jobber ved datamaskinen "hele tiden").

Metallic lakken tror jeg på! Fresingen kan bli superfin så hvis du har tid til overs så hvorfor ikke... ;)
To lag gjør også at det ikke flekser i det hele tatt. Veldig stabilt.

Enig i at det må overflatebehandles - det blir skittent fra hendene.

så, ble en 19mm mdf... forsterket på to steder da jeg ikke ville ha så tykk plate ytterst... festet på veggen så det er lett å støvsuge under :)

testet å spraye på mdf... grunning-spray er et must da det klart jevner ut (får jevnere sluttresultat...)

og lakk, så det er lett å tørke av...

grunnet platen så langt... (gikk en boks rett av :/ )

Grunnsprayen hva var det?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.