Hei! Jeg er i ferd med et lite byggeprosjekt og jeg trenger et par 22 mm MDF-plater. Jeg vil først gjerne vite hva en 1200x2400 mm MDF-plate koster omtrent. Deretter ville jeg gjerne vite hvor i Göteborgsområdet man kan kjøpe MDF-platene samt få disse kappet, helst på samme sted og til en rimelig pris. Hva pleier det å koste å få plater kappet tror dere, per snitt altså?!? Har sjekket på Beijer men de virker å være ganske dyre i sammenligning har jeg fått forklart for meg.

Takknemlig for svar // Ian

Bump

Hornbach har plater, som dessverre ligger under tak utendørs. Bauhaus i Bäckebol lagrer sine innendørs og har kappsagservice. Disse to har rimelige priser, men hvordan servicen er, vet jeg dessverre ikke.

Ok, takk. Finnes det ikke et sagbruk nærmere byen, typ i Sandarna eller Majorna?

Det nærmeste du kommer Majorna må jo være Frölunda, hvor det burde ligge et mindre byggevarehus, synes jeg. Ikke for at jeg vet noe, men det ligger jo en hel haug med andre farge-, tapet- og gulv-firmaer der, så man vet jo aldri!

Mölndal har jo ellers! K-Rauta har jo en veldig bra kappeservice. Åpent fra 7 om morgenen. De ligger vel ikke helt lavt i pris riktignok..

Har du ingen bil? Man kan jo leie lastebiler ved statoil marconimotet som ikke ligger så langt herfra om du skulle trenge det.. Men det er kanskje det du vil unngå :P

Amphibian skrev:
Ok, takk. Finnes det ikke noe sagbruk nærmere byen, typ i Sandarna eller Majorna?
Det finnes et byggevarehus i Kungssten, husker ikke hva det heter

Ørns

MDF finnes på de fleste steder som selger byggevarer. Disse koster rundt 100-180 kr/m2 avhengig av tykkelse. Er det presisjonsjobb du trenger for sagingen så går det nok på rundt 300-400 kr i timen. Hos Beijer pleier de å kunne være greie og sage uten kostnad. Men da kan man nok ikke være for krevende. Lykke til med prosjektet og lov oss å vise bilder av det ferdige verket! :)

Snarere kungstensbyggvaror eller noe slikt. Ligger i det lille industriområdet mellom høgsboleden og trikkeskinner.

Dra til Högsbo Trä (Agust Barks gata, ved tidligere Pripps). Du får det tilskåret med god presisjon, men du må betale for hele platen når du kjøper MDF. Gode priser og service.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.