Er det noen som har informasjon om hvilket materialvalg man skal velge til å bygge luftspalte i skråtak?

Lekter + masonitt eller en prefab løsning?
 
Når jeg bygde mitt sperretak med luftespalte, festet jeg masonite ovenpå takstolene, naglet deretter ca. 3 cm lekter ovenpå masoniten og deretter sutak. Altså ligger isolasjonen mot masoniten på innsiden og luftespalten mellom masonite og sutak.

Enkel og rask løsning etter min mening og minimalt med saging i masonite. Forutsetter jo riktignok at man bygger om hele taket og ikke bare åpner opp mot loft...

Ingen vann skal jo komme inn i luftespalten så det viktigste i materialvalget er vel at det er tilstrekkelig stabilt så ikke isolasjonen "presser" bort luftespalten.

Lykke til
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.