En entreprenør har jo tabeller som viser kostnad for forskjellige materialer per meter eller m2. f.eks. 145 mm trestender for standardvegg koster x kroner per meter. Isolering x kroner osv. Da blir det enkelt å beregne kostnader for forskjellige konstruksjoner (legg sammen alle meterpriser og multipliser med total vegglengde Ferdig!) Likeså kvadratpriser for tak og gulv.
Noen som vet hvor det finnes slike tabeller på nettet. Noenlunde aktuelle da, selvfølgelig.
Noen som vet hvor det finnes slike tabeller på nettet. Noenlunde aktuelle da, selvfølgelig.
Har de slike tabeller der? Jeg finner ingenting. Jeg mener naturligvis ikke løpemeter-priser på trevirke etc. Men priser på ferdig vegg. Som en ekte byggentreprenør har når de regner på et byggeprosjekt.
Her er et eksempel på hva jeg søker. Dette er jo ikke løpemeterpris på trevirke, men hva det koster å bygge vegg med materialet. Men det finnes mye mer utfyllende tabeller som også omfatter tak og gulv etc. Denne tabellen er fra en skoleoppgave og prisene er nok gamle tror jeg (til tross for den nye datoen).
Klikk her for å svare