Vi har mye renovering foran oss. Må leie bort mye jobb pga egen uvitenhet (vi maler kun selv) så materialvalg må vi prøve å holde lav budsjett på (merk vel, ikke lavbudsjett)....
Hvor handler vi billig? Alt fra baderomsfliser/klinker, baderomsinnredning til gulvvarmesystem og håndkletørkere? Også hvitevarer med god energiklasse.
Hvor handler vi billig? Alt fra baderomsfliser/klinker, baderomsinnredning til gulvvarmesystem og håndkletørkere? Også hvitevarer med god energiklasse.
Sjekk rundt litt på nettet hva produktene koster, si så til Hantverkarna hvilken pris du har fått og gi dem sjansen til å matche det. Enkelte firmaer ville aldri montere produkter som kundene har kjøpt selv, det kan være lurt å sjekke situasjonen med de firmaene dere skal samarbeide med.
Jeg har hørt om mange som handler på nettet og bestiller fra utlandet, håper at slike tips kommer opp her. Geografisk beliggenhet mindre interessant, mange firmaer tilbyr "fri frakt" f.eks dem vi har kjøpt massasjekar avroland53 skrev:
Mitt tips er å gå til en mindre lokal trelastforhandler. Da jeg skulle bygge terrasse, skrev jeg ut en liste over hva jeg skulle ha og priser med lavest pris på nettet. Jeg dro til trelastforhandleren og ba dem matche, noe de gjorde noenlunde. Det at jeg da bare trenger å kjøre 5 minutter for å hente tingene i stedet for 25, gjorde at jeg kunne tåle de ekstra 3 %, med veldig mye mindre bry. Dessuten støtter man jo lokale bedrifter, noe jeg synes er viktig.
Lag en liste over hva som må handles, sammenlign deretter på forskjellige byggevarehus (via internett) hva det koster.
Spør også lokale butikker i nærområdet hva de tar.
Så er det bare å handle der det passer best.
Spør også lokale butikker i nærområdet hva de tar.
Så er det bare å handle der det passer best.
Har man et lavt budsjett så begynn med å tenke over hva dere virkelig trenger... å prøve å bygge/renovere med lavt budsjett og samtidig ville ha høy standard og samtidig ikke gjøre noe selv kommer ikke til å fungere...
Klikk her for å svare