Holder på å skisse hvordan peisen skal bygges inn.
Peisen er av denne modellen, og jeg lurer på hvordan jeg bygger opp veggen rundt den på best mulig måte.

Øvrige vegger rundt er gips, og jeg har ikke tettet igjen rommet rundt den nettopp for å kunne bruke riktig materiale. Pipa blir sannsynligvis stål/premodul.

wklad-kominkowy-maja-12-kw-lewy-kominki-sklep-olsztyn.jpg
 
Du må selvsagt ha avstand til vegger innenfor hvilke du hadde tenkt å bygge inn kassetten. Stålstendere og fibergips (Fermacell) er det som anbefales. Ventilasjonsgitter på begge sider.

For øvrig ville jeg ikke kjøpt det helt ukjente merket for
2 379,00 PLN . Det finnes andre gode kassetter (polske/franske), om du nå skal kjøpe fra Polen.
 
isolde skrev:
Du må selvfølgelig ha avstand til vegger innenfor hvilke du hadde tenkt å bygge inn kassetten. Stålregler og fibergips (Fermacell) er det som anbefales. Ventilasjonsrist på begge sider.

For øvrig ville jeg ikke kjøpt det helt ukjente merket for
2 379,00 PLN . Det finnes andre gode kassetter (polske/franske), om du nå skal kjøpe fra Polen.
Takk. Har allerede kjøpt en peis. Vil bare ha et eksempelbilde.

Så Fermacell funker, har brukt det på badet.
Avstanden til brennbart hvem bestemmer det eller hvor kan jeg finne den infoen?
Er det peisprodusenten som angir det i manualen eller?
 
Når det gjelder brannsikring, sier reglene 10 cm til brennbart materiale, om jeg ikke husker feil. I tilfellet med innebygd peisovn handler det om at temperaturen aldri blir så høy at det oppstår deformasjoner på kassetten hvis man fyrer kraftig. Derfor må man sørge for at luften rundt kassetten kan sirkulere fritt, og munner ut gjennom ventilasjonsgitteret. Som ekstra beskyttelse mot bærende vegg kan du isolere med steinull på aluminiumsfolie. Folien gjør at fibrene ikke flyr omkring med luftstrømmene.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.