Medlem
· Halland
· 4 006 innlegg
Når du sa mer morkent tenkte jeg på tretex plate, men det pleier man ikke ha i innervegger så derfor gjetter jeg på byggboard.
Takk for tips. Platen er "brunaktig" og man kan liksom "rive" den av i sjokker. Det er vanskelig å få løs hele platene. Platen er relativt "massiv", det går f.eks. mye lettere å skru fast f.eks. krokar i denne platen sammenlignet med gipsplate.
Det jeg går og grubler på er om det kan finnes noe farlig stoff i denne typen plater? Jeg er f.eks. veldig følsom for akkurat masonittplate. Da jeg var liten hadde jeg en slik i rommet til togbane, og ingen kunne forstå hvorfor jeg ble dårlig før platen kom ut. Nå har jeg en del plager i huset vi har flyttet til og lurer på om det kan være dette... selv om platene som sagt ikke er masonitt slik den ser ut i dag.
Buggaren
Det jeg går og grubler på er om det kan finnes noe farlig stoff i denne typen plater? Jeg er f.eks. veldig følsom for akkurat masonittplate. Da jeg var liten hadde jeg en slik i rommet til togbane, og ingen kunne forstå hvorfor jeg ble dårlig før platen kom ut. Nå har jeg en del plager i huset vi har flyttet til og lurer på om det kan være dette... selv om platene som sagt ikke er masonitt slik den ser ut i dag.
Buggaren
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 innlegg
Høres akkurat ut som tretex. Hva som skulle være farlig i den vet jeg ikke.sepani skrev:Takk for tips. Skiven er "brunaktig" og man kan liksom "rive" av den i biter. Det er vanskelig å få løs hele skivene. Skiven er relativt "massiv", det går f.eks. mye lettere å skru fast f.eks. kroker i denne skiven sammenlignet med gipsplate.
Det jeg går og grubler på er om det kan finnes noe farlig stoff i denne typen skiver? Jeg er f.eks. veldig følsom for akkurat masonittplate. Da jeg var liten hadde jeg en slik i rommet til togbanen, og ingen kunne forstå hvorfor jeg ble dårlig før platen kom ut. Nå har jeg en del plager i huset vi har flyttet til og lurer på om det kan være dette... men platene er som sagt ikke masonitt slik som den ser ut i dag.
Buggaren
Klikk her for å svare