Hei,
Vi skal fikse til vaskerommet i vår kjeller (ikke drenerert, så ingen treverk osv). Veggene skal være så like som mulig de eksisterende hvite veggene. Hva bør jeg tenke på når jeg gjør dette arbeidet? Har ikke så mye peiling, så alle tips blir satt pris på.
Om det er slik at pussing (som artikkelen antyder) er vanskelig, er jeg åpen for bare å slå bort, pusse til og male. Det gjør ikke så mye om veggen er ujevn. Men jeg vil forstå om det påvirker noe rundt fukt osv.
Tusen takk!
Vi skal fikse til vaskerommet i vår kjeller (ikke drenerert, så ingen treverk osv). Veggene skal være så like som mulig de eksisterende hvite veggene. Hva bør jeg tenke på når jeg gjør dette arbeidet? Har ikke så mye peiling, så alle tips blir satt pris på.
- Kaldkjeller
- Byggere vil sette inn ventilasjon
- Tenkte å følge denne artikkelen for pussing: https://www.dinbyggare.se/putsa-en-innervagg/ - noe mer å tenke på her? Noe spesielt materialvalg med tanke på at det kan være fukt i kjelleren?
- Når jeg maler senere, hva bør jeg tenke på da? Noen spesiell maling der også?
Om det er slik at pussing (som artikkelen antyder) er vanskelig, er jeg åpen for bare å slå bort, pusse til og male. Det gjør ikke så mye om veggen er ujevn. Men jeg vil forstå om det påvirker noe rundt fukt osv.
Tusen takk!
Sist redigert:
Allvitende
· Västra Götaland
· 12 294 innlegg
Puss hele veggen samtidig, også den eksisterende overflaten. Male gjør man med silikatmaling.
Jeg hørte noe om at man trenger et nett, som man spikrer på. Stemmer det?
Beste svar
Allvitende
· Västra Götaland
· 12 294 innlegg
Visst, et armeringsnett. Det står vel i en guide. Typ som denne:
Klikk her for å svare