Jeg skal bygge igjen en åpning etter en dør i kjelleren der det skal bli vaskerom. Ene siden skal flislegges og den andre skal jeg pusse. Veggen der åpningen finnes er laget av lekablokker kledd med puss. Hva skal jeg bruke for materialer for å tette igjen åpningen og kunne flislegge henholdsvis pusse på den andre siden?

Min første tanke var å bruke trestendere og legge sville imellom. Kle dette med kryssfiner og gips for deretter å prime slik at fukten holder seg borte.

Hva tror dere om det? Andre ideer?

• Åpen døråpning i kjeller med gule vegger og kabler på gulvet, forberedt til å bygges igjen for å lage vaskerom.
  • En gammel døråpning i en kjeller, med delvis synlig leca-blokkvegg. Gul vegg og treplategulv rundt åpningen, ledninger henger fra taket.
  • Åpening i kjellervegg laget av lekablokker, omgitt av gult murverk. Forberedes for bygging av en vaskerom.
Hvorfor ikke fortsette med leca?

Føles som det er vanskeligere, men kanskje det ikke er det?

Leca er jo hvor moro som helst å jobbe med. Typ som å bygge med legoklosser. Beste inngangsmaterialet som finnes for å ta seg inn i muringens og pussingens verden. Billig er det jo dessuten, og lett å endre, så det er ikke hele verden om man gjør feil en gang.

• Liker
Mike_the_pip3
  • Laddar…
S sole_oggi skrev:
Føles som det er vanskeligere, men det kanskje det ikke er?
Jeg muret Leca for første gang forrige sommer, likte du lego som liten vil du synes det er kjempegøy :)
Kjøp et blad til tigersagen så du kan kappe, prøvde vinkelsliper først men sagblad var mye enklere å få det rett/pen syntes jeg.

Prøv! Jeg syntes det var moro som bare det!
Ikke glem å slenge i noen armering hver 3. omgang med typ.

:D

• Liker
Alfredo
  • Laddar…
PNO PNO skrev:
Leca er jo kjempegøy å jobbe med. Typ som å bygge med legoklosser. Beste startmaterialet som finnes for å komme seg inn i muringens og pussingens verden. Billig er det også, og lett å endre, så det er ikke hele verden om man gjør feil en gang.
Haha så ikke innlegget ditt først, du refererer også til lego :cool:

Det høres ut som lekablock er best. Får lese på hvordan jeg gjør dette på beste måte. Nødvendig å bruke armering?

Ettersom det er en kjeller, har du jo også en viss fuktighet nedenfra å tenke på, så hold treverk borte fra konstruksjonen.

• Liker
BirgitS
  • Laddar…
S sole_oggi skrev:
Det høres ut som lecablokk er best. Får lese om hvordan jeg gjør dette på beste måte. Nødvendig å bruke armering?
Finns en hel del på youtube :)
"krav" på armering våger jeg ikke svare på,
men å kjøpe 2 jern for 100SEK og sleng i hver 3-4 omgang så er du safe tenkte jeg :)

Mike_the_pip3 Mike_the_pip3 skrev:
Finnes en del på youtube :)
"krav" på armering våger jeg ikke svare på,
men å kjøpe 2 jern for 100SEK og slenge i hver 3-4 runde så e du safe tenkte jeg :)
Skal den ligge i fugen mellom lecablokkene?

S sole_oggi skrev:
Skal den ligge i fugen mellom lecablokkene?
Precis
Som nedenfor (men man skal banke bort kanten i hjørnene)

Betongfundament i et hjørne med innlagte jernstenger, omgitt av grus og jord.

Mike_the_pip3 Mike_the_pip3 skrev:
Akkurat
Som nedenfor (men man skal banke bort kanten i hjørnene)

[bilde]
Takk!!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.