Hei, plåtskruv finnes jo med tetningsskive i gummi. Jeg lurer på om tilsvarende tetning finnes for maskintråd skruv?
Skal skru en plåthuv (kaldvalset stålplate) på en stålramme som grill-skorstein. Huvet er malt på utsiden, men ikke på innsiden (i griller ser det ut til at man gjør det slik med mindre man emaljerer).
Tenkte bore hull gjennom plate og stålramme og bruke M-skruv type med kulet hode og mutter på baksiden.
Vil altså helst at regnvann ikke trenger seg inn gjennom skruehullene til baksiden av platen som er umalt.
Skal skru en plåthuv (kaldvalset stålplate) på en stålramme som grill-skorstein. Huvet er malt på utsiden, men ikke på innsiden (i griller ser det ut til at man gjør det slik med mindre man emaljerer).
Tenkte bore hull gjennom plate og stålramme og bruke M-skruv type med kulet hode og mutter på baksiden.
Vil altså helst at regnvann ikke trenger seg inn gjennom skruehullene til baksiden av platen som er umalt.
Hvor varmt kommer det til å bli der? Om ikke nevneverdig varmt, burde det jo gå an å låne en slik brikke med gummitetning fra en skrue til platetak. Om det kommer til å bli varmt, kanskje en passende kobberbrikke til oljeplugg eller lignende kan gjøre jobben.
Ok, blir nok ikke særlig varmt der, kunne funke å plukke fra plateskruer. Kobber, fungerer det sammen med stålplate og RF?A Anderscurl skrev:
Da skulle jeg lånt en slik bricke fra en plåtskruv. Kobber sammen med stål burde jo ikke være noe problem. Men hvis det kan skape noen bekymringer sammen med rustfri skrue har jeg ingen kontroll på. Det fungerer jo på oljetråg til biler.
Klikk her for å svare