Glattstryke med pensel føles vel som det beste. Du skriver ikke hva som er i mdf iofs. Kanskje du må slipe mellom strøkene.
sorry, tenkte lage et par vinduskarmer og kanskje et par garderobedører. Kan man få en helt glatt overflate hvis man ruller? Skulle dog gjerne prøve på å sprøytemale, men da vil jeg bruke riktig utstyr, så noen tips hadde vært fint. Hvilket er best når man sager i mdf (beste resultat) sirkelsag eller stikksag? andre tips når det gjelder å jobbe med mdf mottas gjerne... takk!
Helt klart sirkelsag. MDF er et av de mest lettjobbede materialene. Men hvis du skal bli fornøyd med malingsresultatet, vil jeg anbefale å levere inn de ferdige bitene til et lakkverksted.
Et annet tips er at for en billig penge får du bitene tilkappet i riktig mål på trelasten. Så kan du frese eller fase kanter etc best du vil.
Hvis du velger å kappe til bitene selv, anbefaler jeg Festools dykksag med tilhørende skinne. Vel verdt pengene om du har tenkt å bruke den til flere prosjekter. Et uslåelig verktøy i verktøykassa.
Lykke til.
Et annet tips er at for en billig penge får du bitene tilkappet i riktig mål på trelasten. Så kan du frese eller fase kanter etc best du vil.
Hvis du velger å kappe til bitene selv, anbefaler jeg Festools dykksag med tilhørende skinne. Vel verdt pengene om du har tenkt å bruke den til flere prosjekter. Et uslåelig verktøy i verktøykassa.
Lykke til.
Min erfaring:anra skrev:
- oljemaling gir bedre/jevnere overflate enn vannbasert
- rulle blir helt greit .. og vel et must om det er litt større flater. Men har man mulighet til å litt enkelt sprøytemale så er vel det best og raskest!
Både dewalt og makita er jo gode proffmerker. Jeg har aldri prøvd verken eller. Men jeg ville nok våget å anbefale begge to på gamle meritter.
Jeg ville som sagt aldri bytte min festool. Men da bruker jeg den daglig i yrket.
Jeg ville som sagt aldri bytte min festool. Men da bruker jeg den daglig i yrket.
Klikk her for å svare