Hei min håndverker sier at han må banke ned mexitglet på vårt hus før han legger på ny puss på hele huset. Huset er bygget i 80 og fasaden er i god stand ikke mye sprekker mm. Nå lurer jeg på om dette er et must eller om man ikke kan pusse direkte på, det blir jo en ganske stor merkostnad....... Takk for hjelp, Malin

Mja, ingen vet hvordan teglet sitter fast...men vil man unngå kostnader så er vel det enkleste å la teglet være?:rolleyes:

Jeg vet om en lignende jobb som min venns byggefirma utførte i fjor tror jeg. Da handlet det om en teglkåk som hadde blitt slammet. De pusset først opp hele fasaden med noe som kaltes klisterbruk slik at man fikk en jevn overflate, og deretter ble en tynn puss rullet over overflaten. Ble skikkelig fint!! Naboen ved siden av hadde et identisk hus, så man så virkelig effekten før/etter. Naboens hus så skikkelig slitent ut samtidig som det pussede huset så ut som om det var helt nyprodusert. Kan nok få tak i litt bilder og mer info hvis du er interessert.

Om det er bygget 80 så finnes det vel ingen ting under mexin å pusse på? Eller skal dere isolere og pusse? Dette gir jo en merverdi.

Hvorfor pusse et teglhus? Holder det ikke med å male hvis man vil friske det opp?

B
man kanskje ønsker en annen overflate.
byggeren kanskje rive og sette steinull deretter?? eller celleplast

Hei min bygger sier at for å unngå fukt skader så er det beste å banke ned teglsteinen, hva tror dere om det?

B
hva skal legge pussen på?
det går å pusse på mexitegl, men når byggherren ikke kan stole på den underliggende konstruksjonen. så må gjøre annet.
er byggherren seriøs, så vil den at du skal få det beste og at det holder.
nå med alle bloggende og forum må gjøre det beste for kunden. hvis man skal holde i lengden

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.