R
Det du linker til er nok vanlig spontet ytterpanel med en hvitlasering på, pleier å se bra ut, går også an å ha råspont 20x120 men de er ikke noen fas på. Egnet da å ta dobbelfalset spontet ytterpanel som finnes i bredde opp til 170.
 
Sett at mange anbefaler byggmax furugulv da respont kan være veldig fuktig. Også kryssfiner kan funke, da kommer man ned i pris betraktelig.
 
Det er mangel på standardpaneler som fungerer som dere ønsker. Alt man bruker må være snickeritørt, så gulvplanker kan fungere. Likevel er det bra med en liten fas ved siden av fjæren som fjerner effekten av at plankene går fra hverandre litt. Selv havner jeg ofte i situasjoner hvor det er nødvendig å spesialbestille panel etter egen tegning. Det kan man gjøre hos et spesialsnekkeri, men det blir som regel ganske dyrt når man er tvunget til å bruke tørt og kvistfritt treverk. Furuplywood er et interessant alternativ. Med godt underlag i form av glespanel eller lignende kan den velges ganske tynn. Både panel og plywood krever stor nøyaktighet ved oppsettingen (pluss gode skruer, listeskruer med små hoder pleier å bli best ved panel) for at slutresultatet skal bli bra.
 
Se med Baseco de har en del hyggelige paneler for innendørs bruk og Sveden tre har også panel.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.