Holder på med å gjøre i stand et rom i kjelleren til et av barna. Det er sokkeletasje med pusset vegger. Ny drenering osv. Jeg legger opp veggene med ca 30 mm luftspalte mellom puss og osb-plater. Taket er av betong. Er det dumt å tenke tanken å isolere, eller trengs det luftspalte i taket også? (skal ikke isolere i veggene) Min tanke er ellers å legge noen form for lyddemping der (tar gjerne imot tips på passende materialer som er billige). Å få lydisolert er interessant på flere måter, f.eks. at vårt soverom ligger over ;) Neida, det vil nok spilles høy musikk der nede, og om morgenen vil det trampes der oppe. At det er betonggulv hjelper vel en del, men vil få det så bra det går.. Takk på forhånd.

Se på Träullit... blir litt "ungdomsskole tak", men kanskje effektivt i dette tilfellet.
http://www.traullit.se

Jeg sier at du klapper opp et gipstak. 2 lag gips med ca 10 cm luftspalte og litt isolasjon. Burde gjøre jobben.
Betong er jo virkelig effektivt til å ta hånd om lyden. Gipsen krydrer opp det litt.
Jeg tror det største bekymret blir lyden fra kjelleren, knapt motsatt.

Treullit eller lignende reduserer etterklangen i rommet og hjelper litt med å forbedre den totale lydisoleringen. En ok løsning, men det kan se ganske trist ut.

Takk for sbar og synspunkter.. Fant ingen priser på träullit. Jeg kan ha maks 5 cm isolasjon eller lignende siden det allerede er ganske lavt til taket..

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.