Dette er kanskje feil forum da spørsmålet mitt gjelder et flerfamiliehus, men jeg tror at kompetansen på dette forumet er akkurat det som trengs for å løse problemet mitt.
Jeg bor øverst i et 3-etasjes hus i stein fra 40-tallet. Jeg hører hvert eneste skritt naboene i etasjen under tar. For øvrig er huset ikke særlig lytt, og jeg hører ingenting annet enn akkurat fottrinnene.
Er det noen som har noen anelse om hva dette kan skyldes? Er det naboens gulv som ligger i spenn mot en vegg som gjør at vibrasjonene ledes videre? Kan de ha satt opp en ny innervegg på et gammelt gulv og strammet veggen mellom tak og gulv? Noen som har noen annen idé om hva det kan være?
Takknemlig for alle ledetråder!
Jeg bor øverst i et 3-etasjes hus i stein fra 40-tallet. Jeg hører hvert eneste skritt naboene i etasjen under tar. For øvrig er huset ikke særlig lytt, og jeg hører ingenting annet enn akkurat fottrinnene.
Er det noen som har noen anelse om hva dette kan skyldes? Er det naboens gulv som ligger i spenn mot en vegg som gjør at vibrasjonene ledes videre? Kan de ha satt opp en ny innervegg på et gammelt gulv og strammet veggen mellom tak og gulv? Noen som har noen annen idé om hva det kan være?
Takknemlig for alle ledetråder!
Det er ikke en ventilasjonskanal som går under deres gulv som er i forbindelse med din leilighet? Disse kan transportere lyd bra.
Varmeledningsrør til radiatorene har også en veldig god evne til å lede alle mulige lyder mellom leilighetene. Hvis gulvet ligger tett mot disse uten fug imellom, kan det være en årsak til at du hører skritt.
Takk for deres tips! Det finnes ingen ventilasjonsrør under deres gulv men jeg kan tenke meg at de har lagt gulvet tett inntil varmeledningsrørene. Jeg skal se etter dette neste gang jeg er på besøk i deres leilighet.
Klikk her for å svare