Hei,

Jeg skal i gang med å isolere taket på min garasje og har noen spørsmål om størrelsen på luftspalten og valg av materiale. Tanken er å legge masonitt med avstandsstykker mot rupanelet for ventilasjon mot takfoten. Spørsmålet er hvor stor luftspalten må være, jeg har lest alt fra 25 mm til 45 mm og om det kreves en spesiell kvalitet på masonitten?

Taket er 28 m2 og har en helling på 6 grader.
 
25 mm er tilstrekkelig, men større gir bedre sirkulasjon ved nybygg bruker man ofte 45 mm.

Vanlig masonite fungerer, men jeg har for meg at det egentlig skal være oljebehandlet.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.