Hei!
Holder på å sette opp lekter før montering av ytterpanel på huset mitt og innser at jeg evt. har kjøpt for tynne lekter (22mm). Holder denne luftspalten eller trenger jeg å gjøre om det? :)

A
Rekker godt og vel, bare du har tre bak lektene for den er for klen til å bære opp panelet når den spikres..

Rejäl skrev:
Räcker godt og vel, bare du har tre bak lektene for den er for svak til å bære opp panelet når det spikres..
Takk for så raskt svar :) Har festet lektene horisontalt på vertikale stendere 220x45 med 60 cc men gjetter at dette vil være for svakt når det skal spikres? @Rejäl

A
Fredrik Lindahl Fredrik Lindahl skrev:
Takk for så raskt svar :) Har festet lektene horisontalt på vertikale regler 220x45 med 60 cc men gjetter at dette vil være for spinkelt når den skal spikres? @Rejäl
Ja en 22x45 vil sprekke når du spikrer panelet, minste dimensjon som pleier å brukes er 28x70..

Rejäl skrev:
Ja en 22x45 kommer til å sprekke når du spikrer panelet, minste dimensjon som vanligvis brukes er 28x70..
Okei, da får jeg nok gjøre om det.

…og det hjelper ikke med å skru dit ytterpanelet? Den kommer til å sprekke uansett? @Rejäl

A
Okei, da må jeg nok gjøre det om igjen.

…og det hjelper ikke med å skru på ytterpanelet? Den vil sprekke uansett? @Rejäl
Har ingen betydning som jeg ser det dessverre..

Et annet problem i slike tilfeller med 22mm spiklekter er at spikeren/skruen med stor sannsynlighet går gjennom lekten og punkterer vindsperren (om slik brukes).

G Gabbe1 skrev:
Et annet problem i slike tilfeller med 22mm spikerlekter er at spikeren/skruen med stor sannsynlighet går igjennom lektet og punkterer vindsperren (om slik brukes).
Jo, innser det også. Når jeg nå tar av den gamle lekt, kan jeg bruke de samme spikerhullene når jeg fester den nye? Jeg trenger ikke sette ny vindpapp også? @Gabbe1

A
Jo, innser det også. Når jeg nå tar løs den gamle lekten, kan jeg bruke de samme spikerhullene når jeg fester den nye? Jeg trenger ikke å sette ny vindsperre også? @Gabbe1
Du kan teipe hull og sprekker med vindsperreteip..

• Liker
Fredrik Lindahl
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.