hei. Jeg la inn et innlegg ang dette for lenge siden men fikk ingen bra svar.
Skal snart bygge mine innervegger i det nye huset av lettbetong og på et sted der veggblokkene skal være 150mm brede mellom bad og soverom skal jeg ha en innfelt dør så jeg tenkte å bygge veggen med 150mm blokkene frem til der skyvedøren skal skyves og der klyve blokkene til ca 70mm mot badet til så hele badet består av lettbetongblokker og så skal jeg kle utsiden med steinplate.
Det jeg lurer på er om noen har løst dette uten en komplett pocket karm da de føles unødvendig dyre. Det er jo mest skinnen i taket man trenger men kanskje noen her har gjort noe lignende som kan legge opp et bilde?
Eller skal jeg være den første som skal løse dette
Skal snart bygge mine innervegger i det nye huset av lettbetong og på et sted der veggblokkene skal være 150mm brede mellom bad og soverom skal jeg ha en innfelt dør så jeg tenkte å bygge veggen med 150mm blokkene frem til der skyvedøren skal skyves og der klyve blokkene til ca 70mm mot badet til så hele badet består av lettbetongblokker og så skal jeg kle utsiden med steinplate.
Det jeg lurer på er om noen har løst dette uten en komplett pocket karm da de føles unødvendig dyre. Det er jo mest skinnen i taket man trenger men kanskje noen her har gjort noe lignende som kan legge opp et bilde?
Eller skal jeg være den første som skal løse dette
Hvordan har det gått med deg? Vi er interessert i å gjøre noe lignende.
Jo da, det har gått bra. Jeg fikk inn 3 stk pocket karmer i huset.vibyggerhus skrev:
2 stk havnet i en trevegg kledd med OSB og gips som deretter ble primet og så pusset så det ser ut som en steinvegg.
I et bad bad muret jeg 5 cm tykke blokker på innsiden og satte en steinplate på utsiden av pocket karmen så her ble det lettbetong i hele bad badet til tross for at man hadde pocket karm. Mye jobb men bra ble det.
Klikk her for å svare