hei. Jeg la inn et innlegg ang dette for lenge siden men fikk ingen bra svar.

Skal snart bygge mine innervegger i det nye huset av lettbetong og på et sted der veggblokkene skal være 150mm brede mellom bad og soverom skal jeg ha en innfelt dør så jeg tenkte å bygge veggen med 150mm blokkene frem til der skyvedøren skal skyves og der klyve blokkene til ca 70mm mot badet til så hele badet består av lettbetongblokker og så skal jeg kle utsiden med steinplate.

Det jeg lurer på er om noen har løst dette uten en komplett pocket karm da de føles unødvendig dyre. Det er jo mest skinnen i taket man trenger men kanskje noen her har gjort noe lignende som kan legge opp et bilde?
Eller skal jeg være den første som skal løse dette :)

L
Du ser ut til å bli den første :)

• Liker
Toddep
  • Laddar…
L Lärospånet skrev:
Du ser ut til å bli den første :)
Haha det ser ut som det. Skal legge ut bilder når jeg er ferdig

• Liker
Lärospånet
  • Laddar…
Hvordan har det gått med deg? Vi er interessert i å gjøre noe lignende.

vibyggerhus vibyggerhus skrev:
Hvordan har det gått for deg? Vi er interessert i å gjøre noe lignende.
Jo da, det har gått bra. Jeg fikk inn 3 stk pocket karmer i huset.
2 stk havnet i en trevegg kledd med OSB og gips som deretter ble primet og så pusset så det ser ut som en steinvegg.

I et bad bad muret jeg 5 cm tykke blokker på innsiden og satte en steinplate på utsiden av pocket karmen så her ble det lettbetong i hele bad badet til tross for at man hadde pocket karm. Mye jobb men bra ble det.

• Pocketkarm montert i en lettbetongvegg, delvis synlig glidermekanisme og ramme i hvitt, med grå pussede flater på innsiden.
  • Viser en pocket karm installert i en vegg med lettbetongblokker i et baderom, en del av et bygg- og renoveringsprosjekt.
  • Baderom under renovering med pocket karm, gipsvegger og primet overflate, parkettbiter på gulvet, og synlige stikkontakter.
  • Lettbetongvegg med lommekarmsstruktur i et bad under konstruksjon, viser detaljer av materialbruk og installasjon i byggeprosjekt.
  • Liker
anthill
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.