hei
Har en sommerhytte, typ 60m2 på pilar. Bygget på 60-tallet. Ett hjørne har de siste årene sunket noen cm, så jeg vil løfte og kile oppå pilaren. Problemet er at det hjørnet er på ca 1,5m pilarer, så å få inn en jekk er litt tricky (hva skal den stå på). Ville det funke å skru opp med vanlige støtter? Eller har dere andre ideer?

Sannsynligvis ikke. Bygg noe opp (betongplater, stokker osv) så jekk kan løfte og sett deretter stempel for å sikre opp.

Plasser jekken stødig på bakken, og deretter en regel eller stempel på den. Vanlige stempler er vel ikke egentlig ment for å løfte med, eller? Men det går kanskje det også.

• Liker
Nils82
  • Laddar…
Jo men 1,5m er ganske høyt. Vanskelig å stable opp så mye. En "pinne" på jekk føles litt vinglete, kanskje ville fungert på en garasjejekk. Hadde jeg enkelt fått opp en jekk på et solid underlag hadde det jo ikke vært noen problemer.

• Liker
Jansing
  • Laddar…
Jeg har løftet overetasjen min litt da jeg renoverte en råtten vegg. Det funker.

Jekken og regla fungerer kjempebra, du hever jo bare noen centimeter om gangen, og støtter deretter med et passende objekt.

• Liker
Larsa og 1 annen
  • Laddar…
Ok, da får jeg teste det. Takk for info

Jeg løftet den ene gavlen på låven vår da fundamentet hadde smuldret opp, og trykket på veggen gjorde at den helt falt av fundamentet. Løftet sikkert 15 cm. Brukte 20 tonns jekker fra Biltema og brukte en gammel flaggstang som støtte.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.