1.115 lest ·
4 svar
1k lest
4 svar
Loft - Glispanel cc30 med takstoler cc120?
Jeg holder på for fullt med å isolere min uinnredde overetasje og begynte nå å tenke på neste steg, som er å plastre, sette gles og deretter gipse.
Det er et 1½-plans hus og således skråtak, åpent opp til mønet. Jeg har satt 3 lag med mineralullplater og har akkurat fullført siste runden. Siste runden med lekter er satt av snekkeren på cc120. Kan det være OK å plastre, sette liggende glespanel 28x70 på cc30 og deretter gipse, uten risiko for at gipsplatene buer seg etter en tid? Helst hadde jeg ønsket å bruke 1200-plater rent økonomisk da 900-plater er samme pris. Jeg tenkte meg ikke om og kanskje burde jeg ha bedt snekkeren sette lektene cc60 i stedet for cc120 for å redusere risikoen, men litt sent nå...
Jeg har ikke til hensikt å sette OSB i skråtaket da det føles helt unødvendig og ikke fyller noe formål.
Det er et 1½-plans hus og således skråtak, åpent opp til mønet. Jeg har satt 3 lag med mineralullplater og har akkurat fullført siste runden. Siste runden med lekter er satt av snekkeren på cc120. Kan det være OK å plastre, sette liggende glespanel 28x70 på cc30 og deretter gipse, uten risiko for at gipsplatene buer seg etter en tid? Helst hadde jeg ønsket å bruke 1200-plater rent økonomisk da 900-plater er samme pris. Jeg tenkte meg ikke om og kanskje burde jeg ha bedt snekkeren sette lektene cc60 i stedet for cc120 for å redusere risikoen, men litt sent nå...
Jeg har ikke til hensikt å sette OSB i skråtaket da det føles helt unødvendig og ikke fyller noe formål.
Du kan jo bruke 120gips om du gleser på cc30.
Jeg var nok litt uklar i innlegget. Glespanelen skal settes cc30 mellom hverandre, men avstanden for å feste glespanelen er altså 1200mm - avstanden mellom takstolene altså. Det er her jeg mener om det burde være 600mm i stedet for mer stabilitet for glesen. Men det er kanskje overflødig?
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
FTX-system dålig luft övervåning
Ventilation -
Hvordan setter jeg den første spikerslaglisten - avstanden?
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Sperrepanel for gipstak med uvanlig CC på takstoler - hvilken CC?
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Golvvärme övervåning - taklyft
Värme allmänt -
Älvsbyhus Astrid - Fråga om övervåning
Hustillverkare