Hei!

Vurderer å sette opp panel som innertak på soverommet hvor vi skal ha en klassisk stil i hele rommet.

Men hvor brede bord skal man kjøpe?
Skal panelene være i samme bredde som bordet under?
Hvilken side skal man ha og male på, den sagede eller høvlede overflaten? Eller er det en smakssak?

Så hvilken retning skal jeg sette panelet? Samme retning som tregulvet?

Vindu
----

---------------------------
Gulvretning

Eller skal jeg legge fra vinduet sett?

Håper noen forstår mine fine skisser.

Noen som har et bilde av et slikt tak?

Sist redigert:
ingen?

lokkpanel i taket ??
vanlig lokk? 22 og så 22 utenpå ? kommer til å se rart ut ??

ute er de sagede flaten ut men er vel en smakssak egentlig.
bredden er helt opp til deg hva du synes er fint.

Vi har et sånt tak i sommerhytta.
Det er ganske brede bord, kanskje 145 eller 170 mm bredde, ca 20 mm tykke.
Samme bredde på lokk som bunnbord.

Det gir et rustikt utseende.

Vurderer Planhøvlet 15x95mm http://www.byggmax.com/se-sv/Prod/PID-08315095.aspx men da blir låkene bredere enn underbordene, men det kan kanskje bli fint likevel. 145 eller 170 blir nok for bredt, rommet er nok for lite for det, og vi kommer antagelig til å ha slike bord på veggen.

Det hadde vært fint å se noen bilder av forskjellige låkepaneltak.

anaitis skrev:
Vi har et sånt tak på hytta. Det er ganske brede bord, kanskje 145 eller 170 mm bredd, ca 20 mm tykke. Samme bredden på lokk som bunnbord.

Det gir et rustikt utseende.
Som sagt passer det kanskje bra i en fritidsbolig. Vet ikke om jeg synes det virker så veldig praktisk eller pent for den del inne i en permanentbolig. Men det er selvfølgelig opp til betrakteren......

Å tenke på uansett er at en rå overflate, lik den som er på ytterpanel, ikke er å foretrekke med hensyn til renhold. Det blir nok vanskelig å holde rent, mye støv blir det med tiden:)

Hvordan ble det? Vi bygger nytt hus i gammel stil og tenker på lockpanel i noen dominerende overflater i taket.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.