Nissens
TRJBerg TRJBerg skrev:
Åpenbart at din/kvinne/kvinner ikke har hatt det så digg at de har trengt å skrike.
Nei, det er ikke i det hele tatt åpenbart. Men hun har kontroll over sin oppførsel når det trengs. Det har vært en fordel når det har vært andre mennesker i nærheten. Det er åpenbart at du og TS går glipp av slike øyeblikk. 😉

Nissens
spikplanka spikplanka skrev:
Sånn her?
Gipsskive
Gipsskive
Gullfiber
Byggplast
Luftspalte
Byggplast
Gullfiber
Gipsskive
Gipsskive

Tykkelse på materialene?
Byggplasten kan du droppe. Så er det med lektene han skrev en viktig del i det.

Så her?
Gipsplate
Gipsplate
Gullfiber
Byggplast
Luftspalte
Byggplast
Gullfiber
Gipsplate
Gipsplate

Tykkelse på materialene?
Ville ikke brukt 2 lag med byggplast

Hvordan lydisolerer man et toalett? Er det nok å bytte dør?

P Peter_Ker skrev:
Hvordan lydisolerer man et toalett? Holder det med å bytte dør?
"kommer an på" men ja sannsynligvis holder det med en tett dør

4774
Det virker kontraintuitivt at flere densitetsvariasjoner (luft-vs-mineralull osv) skulle forringe dempingen. Den eneste ulempen burde være størrelse og materialforbruk.

Heterogene materialer er fra erfaringene da jeg fikk tips av akustikkdoktoranden. Det bryter opp lydbølgene.

Det finnes mange vanskelige personer i maktposisjoner. Og det finnes en hel del folk som skal styre opp når noen andre handler utenfor deres oppsatte normer.
Da er det deres problem ikke ts. Vanskelige mennesker finnes det mange av men hva har de med deres sexliv å gjøre.

4774 4774 skrev:
Da er det deres problem ikke ts.
Problemet oppstår når de har makt.

• Liker
Rabbithole og 1 annen
  • Laddar…
4774
Problemet oppstår når de har makt.
Hvilken domstol ville felle et gift par for at de har sex?

4774 4774 skrev:
Hvilken domstol ville dømme et gift par for å ha sex?
Sosialnævnene som kan ta beslutninger utenfor rettsvesenet og det handler om at de kan agere mot mennesker de anser å være utenfor deres egne normer. Selv om man får rett til slutt kan mye tårer ha gått i prosessen.

• Liker
Intet
  • Laddar…
4774
Socialnemndene som kan ta beslutninger utenfor domstolsvesenet og det handler om at de kan handle mot mennesker de anser å være utenfor deres egne normer. Selv om man får rett til slutt kan mye tårer gått i prosessen.
Det er jeg enig i, men har vanskelig for å se at det skulle skje av denne grunn. Hvordan mener du at foreldre skulle kunne ha sex i det hele tatt om man skal gå rundt og være redd for at barnevernet skal komme og ta barna?

4774 4774 skrev:
Det er jeg enig i, men har vanskelig for å se at det skulle skje av denne grunnen. Hvordan mener du at foreldre skulle kunne ha sex i det hele tatt om man skal gå rundt og være redd for at barnevernet skal komme og ta barna?
Problemet er vel at de som tar beslutningene kanskje ikke har barn. Eller aldri har hatt sex. Og dermed mangler forståelse.

Vi som er foreldre har hatt sex og synes antageligvis at det er bra. Vi som har flere barn har måttet lære oss å kunne ha sex til tross for at en baby sover i samme rom. Eller sende eldre barn av gårde for å leke med venner og ha sex midt på dagen.

• Liker
saiter og 1 annen
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Hvordan mener du at foreldre skulle kunne ha sex overhodet hvis man skal gå rundt og være redd for at barnevernet skal komme og ta barna?
Ikke involver barna i sexlivet på noen måte. Da kan de heller ikke forsnakke seg. Samt holde det offentlige utenfor alt som er privat uten unntak.

H Harald Blåtumme skrev:
Finnes jo også varianten å dra av gårde en stund med bilen, epatraktoren, bobilen etc, til et sted der ingen blir forstyrret. Også dette en klassiker.

Prøver bare å tenke litt utenfor boksen her.

__
PS. Hvis tilsyn med barna er viktig under øktene må det ordnes uansett om TS befinner seg i et isolert rom i boligen eller for eksempel i en bobil utenfor boligen.
Svar på P.S. - barna sover alltid fra 20, men enkelte ganger har de våknet. Vi har utendørskamera som sender varsler hvis noen går ut/åpner ytterdøren. Å ha det lydisolert er ikke det samme som helt frakoblet.
H Harald Blåtumme skrev:
Men hvis barna skal skjermes fra foreldrenes aktiviteter finnes det to varianter.

1) lage en "dungeon" i for eksempel kjelleren, skjermet & lydisolert. Kanskje at den som vil påkalle oppmerksomhet får ringe på en ringeklokke? Ikke testet eller hatt behov for den der ringeklokkevarianten.

2) dra av gårde et stykke med bilen etc kjøretøy til uforstyrrede steder. Ikke testet eller hatt behov for dette heller, men det kan sikkert funke.

Hva som funker kommer an på barnas alder, om det trengs tilsyn eller ei når foreldrene styrer med sitt. Ingen rariteter. Vær litt kreativ så løser det seg.
Ja, vi er kreative i dag og for de som tror annet - JA, vi kan være stille. Barna kommer først for oss, men man må også få være et menneske og en individ med egne ønsker selv om man er en forelder. Jeg utforsket bare hvor vanskelig det er med andre løsninger og hvilke andre løsninger som finnes. Jeg merker at spørsmålet og min fundering har skapt en del følelser hos folk. Jeg setter virkelig pris på alle de gode svarene jeg har fått!

• Liker
saiter og 5 andre
  • Laddar…
Hva du merker når du graver dypere i dette med å ordne fullstendig lydisolering er at det ikke bare handler om å ha tunge doble/triple gipsplater på veggene, fornuftige avvekslinger mot stammer osv. - det finnes masse å lese om hvordan man for eksempel ordner et bra lydstudio som sagt.

Det handler også om at man må sørge for at alle elbokser er tettet slik at ingen lyder forplanter seg via elektriske rør (forbausende mye lyd kan videresendes via disse), deretter at det er en tung lydklassifisert dør med ordentlig tetting rundt slik at det ikke finnes noen sprekker. Ikke minst viktig er å ordne lyddempet overluft så man har fornuftig ventilasjon, man skal jo suge luft fra for eksempel soverom i fornuftig takt men lydisolert.

Jeg har ikke hatt anledning til å gå hele veien med dette, men det finnes sikkert folk som vil det, ikke bare for trådens opprinnelige formål, men for å isolere for eksempel et øvingslokale, eller lydstudio. Eller kanskje få litt ideer om hvordan man kan få en sentralt plassert do til å bli noenlunde lydisolert :-)

• Liker
Lexii
  • Laddar…
Bare utette vegger kan skape problemer...
Bygde en leilighetsskillende vegg etter alle kunstens regler, altså 2 frittstående vegger med forskjøvne stendere, isolasjon, tettet både osb og gips.
Likevel klaget en beboer på at det var lytt fra naboen på samme etasje, spesielt inne på toalettet.

Fundert lenge og vel før jeg kom på at jeg hadde latt et 20*20cm hull stå i veggen for en vakuumventil.
Hullet var bak en skohylle og 2m ovenfor så gikk ventilasjonen fra badet, skrudde igjen hullet og tettet og hørte aldri noe mer om at de hadde blitt forstyrret.

• Liker
paralun
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.