Hei,

et lite spørsmål. Skal dele av et rom til to mindre ved å sette opp en vegg (ca 2 meter) imellom. Tenkte meg OSB med 6mm renovasjonsgips på det. Tenkte også å isolere med vanlig gul isolasjon. Vil lett kunne sette opp hyller og annet uten en masse mollyplugger eller lignende, derfor OSB (eller er kryssfiner bedre?). Veggen skal tapetseres med noen glatt vev som deretter skal males.

Regler 45x70
CC45

Høres dette fornuftig ut?

OSB er billigere enn plyfa og fyller formålet. Men hvorfor 6mm gips? Kjøp vanlig, eventuelt 900mm hvis du synes håndteringen av 13mm 1200mm plater er slitsom.

MMR skrev:
OSB er billigere enn plyfa og fyller formålet. Men hvorfor 6mm gips? Kjøp vanlig, eventuelt 900mm om du synes håndteringen av 13mm 1200mm plater er slitsom.
Årsaken var vel å få så tynn vegg som mulig. Men hva gjør 7mm? De er jo også billigere.

Et annet spørsmål. Veggene har jeg renset fra gamle tapeter og de skiktet seg bra så de er ganske glatte (litt sparkel på noen steder må nok til). Men jeg lurer på hva som anbefales for vevtapet? Skal som sagt male etterpå.

Skal man male nåværende vegger først for å forhindre eventuelle bobler som kan oppstå fra eldre tapeter bak? Ikke noe stort arbeid, ikke så store rom. Hva ville dere gjort?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.