da skal vi se om det finnes noen som kan hjelpe meg på rett spor i alle fall,
har nå et blikkenslagertak som er over badet, nå er det en veldig liten balkong, skulle ønske å bygge den ut litt MEN da kommer jeg utenfor taket så jeg trenger å sette en limtredrager eller lignende der for å få bæreevne,
vil også feste en regel mot fasaden så den får bra bæreevne der, den er ca 2X1M det er ikke eksakte mål, men det kan jeg løse hvis noen vil regne veldig nøye,
bor i VARA kommune
har nå et blikkenslagertak som er over badet, nå er det en veldig liten balkong, skulle ønske å bygge den ut litt MEN da kommer jeg utenfor taket så jeg trenger å sette en limtredrager eller lignende der for å få bæreevne,
vil også feste en regel mot fasaden så den får bra bæreevne der, den er ca 2X1M det er ikke eksakte mål, men det kan jeg løse hvis noen vil regne veldig nøye,
bor i VARA kommune
Ikke helt enkelt å forstå hva du mener, en tegning eller enkel skisse ville gjøre det lettere. Skal balkongen henge ut fra huset uten stolper i forkant?
som du ser på siste bildet så vil jeg bygge ut balkongen så jeg kommer forbi vinduet, og det er 160 cm fra nåværende rekkverk til karmen på siste vindu.
slipper jeg stolpe så ville det vært bra, kommer litt an på hva som blir lettest å gjøre.
slipper jeg stolpe så ville det vært bra, kommer litt an på hva som blir lettest å gjøre.
Ut fra bildene ser det ut til at overhenget blir ca 60 cm fra veggen og for dette skal du ikke trenge verken stolpe eller limtre. Dette forutsetter at du kan legge en bjelke oppå veggen i forkant på balkongen og la den henge ut. Med en bjelke mot husveggen er det deretter "bare" å legge gulvbjelkene mellom disse.
men hvordan skal jeg feste reglene? for tanken er jo som sagt å ha en regel som skrus i fasaden, og deretter ha vannrette regler som kommer til å bli overhenget på ca 60cm, og si at jeg reglerer med 60CC så blir det 2/3 stk regler totalt, men det er jo bare hvordan jeg skal feste dem i selve platetak?
Hvordan er den eksisterende balkongen festet til platetaket? Eller "svever" den over?
Så gulvbjelkene er kileformede og følger platetakets helning? Å gjøre din tilbygging helt svevende over/utenfor taket er nesten umulig. Det beste ville være om du kunne legge en frontbjelke langs hele balkongen som har støtte fra veggen under og deretter krage ut denne 60 cm.
Klikk her for å svare