Vil lime opp renoveringsgips mot betongvegger.
Tenkte bruke gipsbruk på den litt mer ujevne veggen, men på de andre veggene kanskje det ville fungere med monteringslim. I så fall, hvor mye går det med på en 2500 x 1200 plate?
Gipsbruk ser ut til å ha et forbruk på 2-4 kg per kvm, altså 6-12 kg per plate.
Tenkte bruke gipsbruk på den litt mer ujevne veggen, men på de andre veggene kanskje det ville fungere med monteringslim. I så fall, hvor mye går det med på en 2500 x 1200 plate?
Gipsbruk ser ut til å ha et forbruk på 2-4 kg per kvm, altså 6-12 kg per plate.
Ingenting jeg ville anbefale, bedre å la noen pusse veggene! Prøvde å montere gips her, ble ikke bra, kastet ut elendigheten og lot pusse veggene i stedet. Det er vanskelig å få dem til å ligge nøyaktig tett på, noe som gjør dem lette å ødelegge og dessuten syntes jeg ikke det fikk feste ordentlig. Er det et lettbetonghus?
Det går med 1 tube per 2400x1200 skulle jeg tro. Jeg limte 2400x900 da gikk det med 2 tuber monteringslim på 3 plater. Det blir kostbart. Kjør med gipsbruk og klikk på platene, dra deretter ut med 10ans fixkam.
Det er en leilighet. Noen av veggene er blåbetong og noen vanlig betong. Testet renoveringstapet, men var ikke fornøyd med resultatet.
1 tube per plate blir omtrent samme pris som gipsbruk. En tube type pl400/600 ligger på ca 60kr. 25kg gipsbruk 179kr
1 tube per plate blir omtrent samme pris som gipsbruk. En tube type pl400/600 ligger på ca 60kr. 25kg gipsbruk 179kr
Sist redigert:
Nja, eller visst, alt for å sparkle men jeg satte pris på at det skulle ta mye tid å slit. Har nå smelt opp tre plater Renoveringsgips. Lyktes å knekke en plate når jeg bar den. Få se resultatet i morgen. Fikk sette litt vekter som spente mot for å få inn kantene helt. Kjørte med gipsbruk.
Fortere vet jeg ikke...
En plate smeller man opp på 5 minutter. En ujevn vegg trenger å bredsparkles tre ganger og slipes.
En plate smeller man opp på 5 minutter. En ujevn vegg trenger å bredsparkles tre ganger og slipes.
Klikk her for å svare