Hei,

Jeg bytter vinduer og etterisolerer et hus med lettbetongvegger og betongdekker. En vindusåpning går helt opp til mellombjelkelaget, men med en skjerming støpt sammen med bjelkelaget. Over det gamle vinduet satt det en trekasse med en pansersjalusi.

Det nye vinduet vil bli montert i flukt med den gamle ytterveggen under skjermingen som bare er ca. 5 cm tykk (se bilde).

I "taket" av vindusåpningen sitter en heraklitplate som jeg mistenker dekker en innstøpt stålbjelke.

Nisjen trenger å fylles med noe som er litt mer stabilt enn isolasjon, og jeg lurer på om jeg kan lime dit 5-10 cm ytong og deretter noe lettere (tecterm, multipor, etc.) resten av veien?

Betongskjermingen er rett og ikke glatt, så der fester nok hva som helst. Jeg vurderer sementmørtel, flislim eller Knauf SM700Pro? Det siste er nok best mot pussplaten ovenfor, men usikker på om det holder i lengden?

Kommer det til å fungere, eller skal jeg se etter en annen løsning? Er ikke så lysten på å skjære ut anlegg for en lettbetongbjelke i anleggene for stålbjelken.

(beklager .pdf-filen, LibreCAD...)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.