Hei
Holder endelig på med carporten min. Jeg er i fasen hvor jeg skal lime sammen to stolper som skal bære en limtrebjelke (630x115). Har lest en del forskjellige tråder, men finner ikke et godt svar på funderingen min. Skal kjernesiden ligge samme vei eller motsatt? Noen sier at årringene skal være samme vei, og noen sier motsatt. Hva gjelder? Stolpen jeg skal lage vil bli 115 mm tykk, og dermed tenkte jeg å lime to 2" stendere og en 1" stender. Hvordan vender jeg kjernesiden her?
/Alexander