Holder på med en benkeplate i garasjen der grunnlaget er mdf som skal toppes med en rustfri plate på ca 1mm.

Kan jeg lime platen mot mdf-platen og hvilket lim passer best?
Lim på tube eller noe man kan for eksempel rulle ut?
Tenker at bruker man tube blir det så lite festeoverflate, mens hvis man kan rulle ut limet så fester det over hele overflaten?
Selv om man legger strenger med tube har jeg fått for meg at det kan bli tykt så platen bare vil ligge mot limstrengene og ikke noe mot mdf-en?
Platen er bøyd opp på vegg i bakkant og ned foran mdf-platen i forkant og derfor er den litt slapp og lett buet på selve benkeoverflaten så det må legges vekter på for å presse ned platen under limets herdetid.

Noen som har tips til utførelse?

Jeg brukte en gammel flaske med vanlig trelim som jeg spredde ut i et jevnt lag med en trebit da jeg gjorde det samme prosjektet. Dog med en gulvsponplate som benkeplate, har holdt bra i flere år.

Det mer korrekte er vel noen tuber konstruksjonslim som man sprer jevnt ut med en større sparkelspade.

Du sprer ut limet over overflaten, du trenger derimot ikke ofre en roller da du kan spre ut de fleste lim med en trebit eller et gammelt kontokort.
Jeg ville bare spurt der du kjøper limet hva du bør bruke, men trelim fester ofte dårlig på metall og slipper hvis det blir varmt.

Kontaktlim hadde jeg brukt, finnes i sprayflaske nå for tiden...

Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Kontaktlim hadde jeg brukt, finnes i sprayflaske nå for tiden...
Da gjelder det å holde tunga rett i munnen ved montering dog...

Oja! Litt spenning i livet vil man vel ha.. :D

Edit: tror føv at det finnes spraylim av kontakttyp som man kan spraye på den ene flaten bare, der det blir litt tid for justering..

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.