Hei,

Tenkte å lime OSB på en innvendig vegg av Leca. Går det og fungerer det i så fall med f.eks. Ardex S48 eller lignende?
 
Så fort jeg så tråden tenkte jeg S48! Overlegent!!
 
Finnes det noen spesielt gode grunner til ikke å skru i noen skruer?
 
Tid, underlaget er ikke helt jevnt. Tenkte at det er enklere å dra et par strenger og deretter sette på platen sammenlignet med å klemme imellom og deretter skru.
 
Du kan jo gjøre både og for å være på den sikre siden. Skru 4-6 skruer per skive.
 
pjop skrev:
Tid, underlaget er ikke helt jevnt. Tenkte at det er enklere å dra et par strenger og så sette dit platen sammenlignet med å fylle mellom og deretter skru.
Jeg vet ikke om jeg mister noen detalj, men du trenger jo kontakt for å kunne lime. Eller skal du lime over omtrent hele flaten og så "viser det seg" hvilke punkter som får kontakt? :)

Jeg forstår kanskje ikke situasjonen, men jeg mener typ, hvis du vet hvor du skal lime burde man kunne vite hvor man skal skru også? Men lim kan duge, er ikke ekspert. De pleier vel å holde for typ 30kg per kvadratcentimeter eller sånt sånt vil jeg minnes, så man får vel håpe at du har en del punkter med bra kontakt og at du ikke skal henge opp veldig tunge ting.
 
Hvorfor?
 
  • Liker
Joak
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.