Kan man lime med polyuretanskum? Av egen erfaring vet jeg at vedheften er veldig bra. Det fester jo på alt. Ofte der man ikke vil ha det. Det er jo umulig å få bort hvis man søler på en overflate.

La oss si at jeg skal sette gips på ujevne lecavegger. Jeg vil samtidig ha en minimal utbygging. Men gjerne en luftspalte bak for el og litt annet. Hvis jeg med lettbetongskrue fester opp lekter, si 22x70mm, på strategiske steder. Det vil si at jeg må legge mellomlegg ved festepunktene så det blir rett. Kunne jeg da spraye polyuretanskum mellom lektene og veggen. Der det ellers er tomrom? Dels for at det ikke skal gi etter hvis man trykker på veggen. Men også en økt styrke. Hva tror dere? Funker det?

O Olf Oggler skrev:
Kan man lime med polyuretanskum? Av egen erfaring vet jeg at vedheftingen er veldig bra. Det fester jo til alt. Ofte der man ikke vil ha det. Det er jo umulig å få bort hvis man søler på en overflate.

La oss si at jeg skal sette opp gips på ujevne lecamurer. Jeg vil samtidig ha en minimal utbygging. Men gjerne en luftspalte bak for elektrisk og litt annet. Hvis jeg med lettbetongskrue fester opp lekter, si 22x70mm, på strategiske steder. Dvs jeg må legge mellomlegg ved festepunktene så det blir rett. Kunne jeg da sprute i polyuretanskum mellom lektere og mur? Der det ellers er tomrom? Delvis slik at det ikke skal svikte der hvis man presser på veggen. Men også for økt styrke. Hva tror dere? Fungerer det?
Det er et veldig sterkt lim hvis man har høyt fuggtrykk, hvis man ikke har det så ekspanderer limet til skum og blir ikke like sterkt. Men jeg tror absolutt det kan hjelpe til å få det stumt, men jeg ville ha brukt Biltemas steinlim, det ekspanderer litt mindre enn vanlig fugeskum og blir litt hardere. https://www.biltema.se/bygg/kemikalier/lim/stenlim-2000029972

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.