Den indre mansjetten skal ikke være rund, men har en form som på eksempelt bildet. Dessverre finnes det så vidt jeg vet ikke delte mansjetter for den formen vel?
[bilde]
Hvor er det den ikke er rund?
Ser den ikke slik ut?
Nei, den siden som sitter mot girkassen er formet som bildet ovenfor, altså ikke rund..
Mot hjulet er den derimot rund
Spennende, hadde aldri kunnet forestille meg at det skulle finnes annet enn runde støveler.
Hvordan strammer man den fast?
Har du ikke flere litt tydeligere bilder?
Det pleier jo å være "gummiklackar" på damasken, det går ikke an å beholde den runde delen innerst, kutte bort det andre og sette en delbar damask "utenpå" den gamle?
Men som sagt ovenfor, sjekk hva en drivaksel koster, har du først kjørt rundt med et hull i damasken er det risiko for at det har kommet inn skitt i leddet, og da er den salat om kort tid uansett ...
Kommet fram til at jeg gjør som nevnt ovenfor, skjærer er gamle damaskern men sparer den delen som er nærmest girkassen. Så tar jeg en delt damasker og trer på. Skal jeg dra den nye damaskern så den sitter kant i kant med nåværende eller dra den litt lenger mot girkassen så at den ikke glir av?
Kommet frem til at jeg gjør som nevnt ovenfor, skjærer den gamle damasken, men sparer delen som er nærmest girkassen. Så tar jeg en delt damask og trer på. Skal jeg dra den nye damasken så den sitter kant i kant med nåværende eller dra den litt lenger mot girkassen så den ikke glir av?
[bilde]
Update? hvordan gikk det?
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.