Hei
Jeg skal bygge en innervegg i garasjen. Jeg er litt redd for å bore i gulvet fordi det er gulvvarme. Er det en mulig løsning å lime bunnsvillen med f.eks. PL400?
Platen ble støpt for ett og et halvt år siden.
Plast under svillen blir jo ikke mulig, men er det nødvendig?

Takknemlig for kommentar!

Hilsen,
Håkan
 
Avgjørende for om treleken skal bli fuktskadet eller ei, avhenger av om platen har underliggende isolasjon eller ei. Har den underliggende isolasjon, bør det fungere selv om det ikke er å anbefale. Dette er imidlertid under forutsetning av at de tilstøtende gulvene ikke belegges med noe diffusjonstett.

En alternativ løsning kan være å bruke en stålsvill og å ikke hvile veggplatene direkte mot gulvflaten. Stålsvillen bør naturligvis ikke være slisset.

Lykke til.

David
 
Bunnregel av plåt!

Lim og/eller borre/plugg men montasjeskrue 13 mm.
 
Takk for tipsene!

Stålsyll høres ut som den beste løsningen, tenkte ikke på det. Det bør vel gå bra å fortsette med trestendere i resten av veggen?
 
Det går utmerket!
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.