Hei,
Som nybegynner tenkte jeg å prøve meg på å gjøre om en garderobe til barnerom. Tenkte å sette opp oppussingsgips og deretter tapetsere. Gipsen tenkte jeg lime opp på puss.
Nå har jeg noen spørsmål angående dette. Tenkte å kjøpe alt på ett sted og valget falt på Byggmax.
1. Er det noen som har erfaring med Byggmax konstruksjonslim? Fungerer det eller er det dumt å være gnien?
2. Hvordan burde jeg legge limstrengene? Rundt kantene med strenger i midten eller burde det være heldekkende?
3. Må man stå og holde platene lenge mens man venter på at det skal tørke?
4. Hvor mye lim går med omtrent? Limepatronene er på 300 ml. Jeg skal opp med 18m2 gips.
Håper noen har svarene
Mvh,
Anders
Som nybegynner tenkte jeg å prøve meg på å gjøre om en garderobe til barnerom. Tenkte å sette opp oppussingsgips og deretter tapetsere. Gipsen tenkte jeg lime opp på puss.
Nå har jeg noen spørsmål angående dette. Tenkte å kjøpe alt på ett sted og valget falt på Byggmax.
1. Er det noen som har erfaring med Byggmax konstruksjonslim? Fungerer det eller er det dumt å være gnien?
2. Hvordan burde jeg legge limstrengene? Rundt kantene med strenger i midten eller burde det være heldekkende?
3. Må man stå og holde platene lenge mens man venter på at det skal tørke?
4. Hvor mye lim går med omtrent? Limepatronene er på 300 ml. Jeg skal opp med 18m2 gips.
Håper noen har svarene
Mvh,
Anders
Jeg hadde aldri limt på gips på puss, da hadde jeg i stedet laget opp en ramme for å få en luftspalte og deretter skrudd fast platene.
1. Synes deres konstruksjonslim fungerer bra på mine benkeplater.... sitter som fjell. Hvordan det fungerer på puss vet jeg ikke...
2. Jeg la først en streng rundt om og deretter la jeg strenger med 5 cm mellomrom.
3. Tar litt tid før det tørker, men du trenger nok ikke holde platene spesielt lenge....
4 Vanskelig å si, kjøp flere enn du trenger og lever tilbake det som blir til overs...
1. Synes deres konstruksjonslim fungerer bra på mine benkeplater.... sitter som fjell. Hvordan det fungerer på puss vet jeg ikke...
2. Jeg la først en streng rundt om og deretter la jeg strenger med 5 cm mellomrom.
3. Tar litt tid før det tørker, men du trenger nok ikke holde platene spesielt lenge....
4 Vanskelig å si, kjøp flere enn du trenger og lever tilbake det som blir til overs...
Jeg tror det går an å lime, men jeg har bare limt på annet gips (små biter som ikke passer på stenderne). Jeg skrudde også i vanlige gipsskruer i platene, så jeg slapp å stå og holde.
Du kan jo trekke dem ut etterpå og sparkle igjen om ikke annet.
Du kan jo trekke dem ut etterpå og sparkle igjen om ikke annet.
Forutsatt at pussen sitter ordentlig bør du kunne lime med et "patronlim" Det burde vel finnes anbefalinger på Byggmax tube om det fester på puss...
Om ikke kan man jo montere med f.eks. gipsbruk selv om det kanskje er litt mer omstendelig.
Om ikke kan man jo montere med f.eks. gipsbruk selv om det kanskje er litt mer omstendelig.
Takk for alle råd. Begynte å sette opp med konstruksjonslimmet, hvilket fungerte bra, men løsemiddelet gjorde at det luktet kraftig. Føltes ikke greit når det er småbarn i nærheten.
Fortsatte med gipsbruk, hvilket var veldig smidig og fungerte bra!
Takk for tipsene!
Fortsatte med gipsbruk, hvilket var veldig smidig og fungerte bra!
Takk for tipsene!
Klikk her for å svare