E
noen som har bra tips på lim el fugemasse som klarer EPDM gummi mot betongtak?

Bonding Adhesive brukes til å feste gummiduk epdm mot for eksempel tre, metall eller betong

Kilde: Vattenliv.se

E
john68 john68 skrev:
Bonding Adhesive brukes for å feste gummiduk EPDM mot f.eks. tre, metall eller betong

Kilde: Vattenliv.se
Når jeg googler bonding adhesive, står det at den er dårlig på å håndtere varme og værpåvirkning. Siden jeg skal feste mot takstein, er det kanskje ganske kritisk at den tåler både høye og lave temperaturer samt regn og snø og annet.

E erkka skrev:
Googler jeg på bonding adhesive så står det at den er dårlig på å håndtere varme og værpåvirkning. Da jeg skal feste mot takstein, er det kanskje ganske kritisk at den skal tåle både høye og lave temperaturer samt regn og snø o annet.
Høres rart ut om vattenliv anbefaler det for dammene er jo ute året rundt...i mange år...men det stemmer sikkert om det står så.

Rickard.
Jeg ville kjørt med taklim, altså bitumenbasert tenkt til takpapp osv må det bli så tett det bare kan bli, bør man prime betongen.

E
john68 john68 skrev:
Høres rart ut om vattenliv anbefaler det, for dammene er jo ute året rundt...i mange år...men det stemmer sikkert hvis det står så.
ja litt rart faktisk. Det var på denne siden jeg leste:
https://www.twi-global.com/technical-knowledge/faqs/adhesive-bonding

Nå er dette ikke min hjemmebane helt, så jeg famler litt i blinde, men synes det er vanskelig å finne et passende produkt.

E
Rickard.
Det er ikke noen prøve-og-feile-metode. Bitumen og epdm er kompiser og sammenføyes på de fleste pappetak. Googla Resitrix så ser du at man til og med kan sammenføye dem til en matte for å få bitumenpappens fordeler og epdms UV-beskyttelse. (typ)

Den du linket til funker sikkert, men jeg er ikke helt sikker på hva som skiller den fra det som heter taklim som jeg tenkte på, men jeg kan gjette at fugen er litt mer tyktflytende og eventuelt fiberforsterket for å ikke sprekke.

Sist redigert:
E
Rickard. Rickard.ag skrev:
Det er ingen trail and error. Bitumen og epdm er kompiser og sammenføyes på de fleste papptak. Google Resitrix så ser du at man til og med kan sammenføye dem til en matte for å få bitumenpappens fordeler og epdms UV-beskyttelse. (typ)

Den du lenket til fungerer sikkert, men jeg er ikke helt sikker på hva som skiller den fra det som heter taklim som jeg tenkte på, men jeg kan gjette at fugen er litt mer tyktflytende og eventuelt fiberforsterket for å ikke sprekke.
takk for svar!

Hva tror du om Icopal's Taklim?

https://www.bauhaus.se/taklim-0-3l

E
Rickard. Rickard.ag skrev:
Sikkert bra men helt urimelig dyr.

[lenke] (kjært barn har mange navn)
Glemte å gi tilbakemelding, men jeg brukte Byggmax asfaltsklister. Ser ut til å fungere fint. Takk for svarene tidligere.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.