Når jeg googler bonding adhesive, står det at den er dårlig på å håndtere varme og værpåvirkning. Siden jeg skal feste mot takstein, er det kanskje ganske kritisk at den tåler både høye og lave temperaturer samt regn og snø og annet.john68 skrev:
Høres rart ut om vattenliv anbefaler det for dammene er jo ute året rundt...i mange år...men det stemmer sikkert om det står så.E erkka skrev:
ja litt rart faktisk. Det var på denne siden jeg leste:john68 skrev:
https://www.twi-global.com/technical-knowledge/faqs/adhesive-bonding
Nå er dette ikke min hjemmebane helt, så jeg famler litt i blinde, men synes det er vanskelig å finne et passende produkt.
ok! tror du det fester mot gummi? kanskje enklere å kjøre trial and error bareRickard.ag skrev:
Er det typ en produkt som denne du tenker på:
https://www.byggmax.se/taktätningsm...jYK5T7iqKt5Nz_Z3yL_txhoCTOkQAvD_BwE#743=28988
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 407 innlegg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7.407 innlegg
Det er ikke noen prøve-og-feile-metode. Bitumen og epdm er kompiser og sammenføyes på de fleste pappetak. Googla Resitrix så ser du at man til og med kan sammenføye dem til en matte for å få bitumenpappens fordeler og epdms UV-beskyttelse. (typ)
Den du linket til funker sikkert, men jeg er ikke helt sikker på hva som skiller den fra det som heter taklim som jeg tenkte på, men jeg kan gjette at fugen er litt mer tyktflytende og eventuelt fiberforsterket for å ikke sprekke.
Den du linket til funker sikkert, men jeg er ikke helt sikker på hva som skiller den fra det som heter taklim som jeg tenkte på, men jeg kan gjette at fugen er litt mer tyktflytende og eventuelt fiberforsterket for å ikke sprekke.
Sist redigert:
takk for svar!Rickard.ag skrev:
Det er ingen trail and error. Bitumen og epdm er kompiser og sammenføyes på de fleste papptak. Google Resitrix så ser du at man til og med kan sammenføye dem til en matte for å få bitumenpappens fordeler og epdms UV-beskyttelse. (typ)
Den du lenket til fungerer sikkert, men jeg er ikke helt sikker på hva som skiller den fra det som heter taklim som jeg tenkte på, men jeg kan gjette at fugen er litt mer tyktflytende og eventuelt fiberforsterket for å ikke sprekke.
Hva tror du om Icopal's Taklim?
https://www.bauhaus.se/taklim-0-3l
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 407 innlegg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7.407 innlegg
Sikkert bra men helt urimelig dyr.E erkka skrev:
https://www.hornbach.se/shop/Asfaltklister-MATAKI-0-31L/8041898/artikel-detaljer.html (kjært barn har mange navn)
Klikk her for å svare