Hei, jeg lurer på hva som er å foretrekke. Er det å lime en baderomsstørrelse eller skru den fast?

/Per
 
Lim uansett om du skrur eller ikke. Til slutt har skruehullene blitt slitt og terskelen løsner.
 
S Småbrukaren skrev:
Lim uansett om du skrur eller ikke. Til slutt har skruehullene blitt utslitt og terskelen løsner.
så bare lime kan da være et bedre alternativ tenker du?
 
Kommer an på om du vil kunne ta den av uten å ha limrester på gulvet. Du bør jo ikke bore i fliser eller eventuell gulvvarme :D Møter terskelen fliser så finnes det sikkert krav på tetting i tilfelle vann renner mot. Sjekk hva som gjelder der.
 
S Småbrukaren skrev:
Kommer litt an på om du vil kunne løfte av den uten å ha limrester på gulvet. Du bør jo ikke bore i flisene eller eventuell gulvvarme :D Møter terskelen flisene så finnes det sikkert krav til tetning i tilfelle vann renner imot. Sjekk hva som gjelder der.
Nei ingen slike moderniteter. Ny matte skal legges som kommer til å få oppbrett mot terskelen, så ingen terskel man kommer til å flytte i første omgang.
 
K
S Småbrukaren skrev:
Det kommer an på om du vil kunne løfte av den uten å ha limrester på gulvet. Du bør jo ikke bore i flis eller eventuell gulvvarme :D Møter terskelen flis så finnes det sikkert krav på tetning i tilfelle vann renner mot. Sjekk hva som gjelder der.
Man har jo ingen terskel på flisen?! Så neppe et problem å bore i flis da.
Tettesjikt i form av folie eller plastmatte må begge være oppbrettet mot terskelen.

Bare skrue terskelen holder fint.
 
K kniv skrev:
Man har jo ingen terskel på flisen?! Så knappast et problem å bore i flis da. Tetningssjikt i form av folie eller plastmatte må begge være oppbrettet mot terskelen.

Bare skru terskelen duger godt.
Tenker rent estetisk om det er penere uten skruer, men likevel tilstrekkelig holdbart.
 
K
N Nygge72 skrev:
Tenker rent estetisk om det er finere uten skrue, men likevel tilstrekkelig holdbart
Dette er en sånn typisk liten detalj man legger masse tid og krefter på og funderer på før man pusser opp. Og så bryr man seg ikke når man først "bruker" rommet. For hvor ofte går man og kikker ned... Vi skrudde alle tersklene våre for å få dem helt stumme, men likevel fleksibiliteten til å kunne fjerne dem i fremtiden uten å ødelegge, etter å ha fundert akkurat som du. Valgte messingskruer på eiketreskel for å få fargene til å smelte inn mer. Vi boret dessuten usymmetrisk (to skruer per terskel), og tenkte at det der kommer man til å irritere seg over enormt. Var inne på tanken på å kjøpe en ny terskel og bore nye hull. Har ikke brydd meg det minste i snart 2 år.
 
  • Liker
Dowser4711 og 1 annen
  • Laddar…
K kniv skrev:
Dette er en sånn typisk liten detalj man legger masse tid og krutt på og funderer på før man renoverer. Og så bryr man seg ikke når man vel ”bruker” rommet. For hvor ofte går man og kikker ned... Vi skrudde alle våre terskler for å få dem helt stumme men likevel fleksibiliteten til å kunne fjerne dem i fremtiden uten å ødelegge, etter å ha fundert akkurat som deg. Valgte messingskruer på eiketerskel for å få fargene til å smelte inn mer. Vi boret dessuten usymmetrisk (to skruer per terskel), og tenkte at det der kommer man til å irritere seg over enormt. Trodde nesten vi måtte kjøpe en ny terskel og bore nye hull. Har ikke brydd meg et skvatt på snart 2 år.
Du har trolig rett
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.