Hobbysnekker
· Västra Götaland
· 1 496 innlegg
Lim uansett om du skrur eller ikke. Til slutt har skruehullene blitt slitt og terskelen løsner.
Hobbysnekker
· Västra Götaland
· 1 496 innlegg
Kommer an på om du vil kunne ta den av uten å ha limrester på gulvet. Du bør jo ikke bore i fliser eller eventuell gulvvarme
Møter terskelen fliser så finnes det sikkert krav på tetting i tilfelle vann renner mot. Sjekk hva som gjelder der.
Nei ingen slike moderniteter. Ny matte skal legges som kommer til å få oppbrett mot terskelen, så ingen terskel man kommer til å flytte i første omgang.S Småbrukaren skrev:
Man har jo ingen terskel på flisen?! Så neppe et problem å bore i flis da.S Småbrukaren skrev:
Tettesjikt i form av folie eller plastmatte må begge være oppbrettet mot terskelen.
Bare skrue terskelen holder fint.
Dette er en sånn typisk liten detalj man legger masse tid og krefter på og funderer på før man pusser opp. Og så bryr man seg ikke når man først "bruker" rommet. For hvor ofte går man og kikker ned... Vi skrudde alle tersklene våre for å få dem helt stumme, men likevel fleksibiliteten til å kunne fjerne dem i fremtiden uten å ødelegge, etter å ha fundert akkurat som du. Valgte messingskruer på eiketreskel for å få fargene til å smelte inn mer. Vi boret dessuten usymmetrisk (to skruer per terskel), og tenkte at det der kommer man til å irritere seg over enormt. Var inne på tanken på å kjøpe en ny terskel og bore nye hull. Har ikke brydd meg det minste i snart 2 år.N Nygge72 skrev:
Du har trolig rettK kniv skrev:Dette er en sånn typisk liten detalj man legger masse tid og krutt på og funderer på før man renoverer. Og så bryr man seg ikke når man vel ”bruker” rommet. For hvor ofte går man og kikker ned... Vi skrudde alle våre terskler for å få dem helt stumme men likevel fleksibiliteten til å kunne fjerne dem i fremtiden uten å ødelegge, etter å ha fundert akkurat som deg. Valgte messingskruer på eiketerskel for å få fargene til å smelte inn mer. Vi boret dessuten usymmetrisk (to skruer per terskel), og tenkte at det der kommer man til å irritere seg over enormt. Trodde nesten vi måtte kjøpe en ny terskel og bore nye hull. Har ikke brydd meg et skvatt på snart 2 år.
Klikk her for å svare