Ja som overskriften lyder. Søker lim som fester på kanten av kuttet gipsplate. Prøvd tec7 og pl600 uten lykkes resultat

Finnes ikke lim som fester på en gipsplatekant og sitter fast, bare sparkel kan feste litt. Hvorfor lim? foto er bra.

Staffans2000
Da må du først mette gipsen med noe som absorberes og tørker. Lakk eller lim. Først når du har en fast overflate å lime mot, har du en sjanse til å lykkes. Men bra blir det nok ikke.

Staffans

• Liker
J Vos
  • Laddar…
En vanlig primer for type gulvsparkel burde binde gipset på kanten synes jeg.

• Liker
mattie_river og 1 annen
  • Laddar…
Har lekt med tanken på å mette den med veving, men primer kanskje funker bedre.

En fyr som jeg kjenner jobber med å bygge gipsvegger daglig og han blander trelim i sparkel ved større følsomme reparasjoner. Derfor tror jeg at vanlig trelim fungerer. Pensle på overflaten minst 3 ganger og la det tørke ordentlig mellom hver gang. Deretter er kanten hard og du kan bruke tech7 eller noe lignende.

J J Vos skrev:
En kar som jeg kjenner jobber med å bygge gipsskillevegger daglig, og han blander trelim i sparkel ved større følsomme reparasjoner. Derfor tror jeg at vanlig trelim fungerer. Pensle på overflaten minst 3 ganger og la tørke ordentlig mellom gangene. Da er kanten hard og du kan bruke tech7 eller noe lignende.
Trelim påføres i morgen (y):rofl:

• Liker
J Vos
  • Laddar…
J J Vos skrev:
En fyr som jeg kjenner jobber med å bygge gipsvegger daglig, og han blander trelim i sparkel ved større følsomme reparasjoner. Derfor tror jeg at vanlig trelim fungerer. Pensle på overflaten minst 3 ganger og la det tørke ordentlig mellom gangene. Deretter er kanten hard, og du kan bruke tech7 eller noe lignende.
Jeg kjørte på et lag i morges så det ble en overflate. Nå er det tørket og føles allerede slitesterkt.
Gikk ikke å klore bort, så det kommer nok til å fungere bra å lime på (y)

• Liker
J Vos
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.