Hei, jeg skal lime opp noen veggpanelskiver (11mm tykke). Hvilket lim passer best til dette formålet så man vet at det sitter fast etterpå :)

Er det PL400 eller PL600 man skal/bør bruke?

Jeg trodde automatisk at PL600 skulle være sterkere og sitte bedre, men så en tråd som sa at PL600 var som Karlssons klister, mens PL400 er som spikret. Da trenger jeg rett og slett råd. Hvilken er best for formålet?

Takk på forhånd

Det der virker som en hel vitenskap, noen ser ut til å ha gode erfaringer med PL600, men det "biter" ikke på samme måte uten å trenge press. Tre mot tre burde det fungere utmerket.
PL400 biter bedre, og er litt elastisk, men er basert på løsemiddel, så ikke så hyggelig å jobbe mye med.

PL200 kan jo også være et alternativ?
Eller Casco montasjelim:
https://www.hornbach.se/p/montagelim-casco-superfix-300ml/10245076/

Jeg har personlig bare jobbet med PL400 i disse sammenhengene (limt lister f.eks.) så jeg hadde nok holdt meg til det og ventilert godt...

klaskarlsson klaskarlsson skrev:
Det der virker å være en hel vitenskap, noen ser ut til å ha gode erfaringer med PL600, men det "fester" ikke på samme måte uten behov for press. Tre mot tre burde det fungere utmerket. PL400 fester bedre, og er litt elastisk, men er basert på løsemiddel, så ikke så hyggelig å jobbe mye med.

PL200 kan jo også være et alternativ ? Eller Casco montasjelim: [lenke]

Jeg har personlig kun jobbet med PL400 i disse sammenheng (limt lister f.eks.), så jeg hadde nok holdt meg til det og ventilert godt...

Altså, det er jo egentlig bare deler av platen jeg trenger å lime, der jeg ikke kan spikre/skru av estetiske årsaker, men helst skulle man ønske at den fester raskt, men likevel har mulighet for å justere.

.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.