Hei!
Dette er mitt første innlegg her. Beklager at jeg skriver på engelsk, men svensken min er ikke så bra. Disse forumene har virkelig hjulpet meg da jeg kommer fra et land der bygningene er helt annerledes. Til mitt problem: Jeg bor nå i et hus bygget på 1950-tallet med (tror jeg) et tak av "betongpannor". Jeg vet ikke om taket er blitt byttet siden da.

I dag gikk jeg opp for å rense ut noe mose og la merke til noen ødelagte takpanner. Jeg dro til k-rauta for å få noen erstatningspanner, men de hadde bare disse moderne betongpannor som har denne "lippen" - jeg tror termen på svensk er "falsade". De jeg har på taket mitt er ofalsade. Jeg søkte på nettet for å se om jeg kunne finne denne typen takpanner, men jeg finner ingenting. Har noen noen tips?

takk!
Gianfranco

kulle
Hvis du tar et bilde av taket og taksteinene er det lettere å hjelpe

• Liker
gfs
  • Laddar…
Her er et par bilder. Takk for all hjelp. Ps føl deg fri til å skrive på svensk

Tak med grå takstein som viser sprekker og mosevekst, omgitt av trær i bakgrunnen. Brygge tak med mose og små steiner på overflaten, med synlig sprekk mellom platene.

Om du ser på baksiden så står det ofte hvilket merke det er på pannen. Antar at det kastes hundrevis sånne her hver dag så sjekk med et takleggingsfirma om de skal legge om et tak med sånne panner snart.

• Liker
gfs
  • Laddar…
T topmount skrev:
Om du ser på baksiden så står det ofte hvilket merke det er på pannen. Antar at det kastes hundrevis slike hver dag så sjekk med et taktekkings firma om de skal legge om et tak med slike panner snart.
Takk! No brand name on the back unfortunately but will definitely check with some companies.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.